Nå er jeg på rett spor

Hello!

Plutselig var klokken 17 og jeg har ikke skrevet noen ting i dag. Dagen har vært så bra fra begynnelse til nå. Ingen grunn til at det skal ta slutt, så forventer egentlig bare at kvelden fortsetter i det samme mønsteret.

Selv om ikke jeg har vært aktiv på bloggen, har den sjeldent vært ute av hodet mitt. Jeg har tilbrakt dagen med Malin, og med to likesinnede blir det fort mye bloggprat. Vi er begge på god vei fremover med bloggen vår, noe som er kjempe kult. Vi støtter hverandre mer enn noen andre kan, kanskje mest fordi vi skjønner hverandre mer enn andre gjør på akkurat dette. Det er spesielt gøy å prate med henne om ting som har med bloggen å gjøre. Hun forstår hvorfor jeg blir så glad hver gang jeg får en positiv kommentar. Hu skjønner at en ny følger på bloggen er stort, på en helt annen måte enn noe som ikke driver med det samme.

Alle mine venner er støttende, det er det ingen tvil om. Hvis jeg forteller at noe bra har skjedd, blir de glad på mine vegne. Samtidig er det ikke alltid de forstår hvorfor det er bra. Det er som når noen snakker til meg om bil. Jeg kunne ikke skjønt mindre enn det jeg gjør, men om andre er glad for noe blir jeg det også.  

Dagen har for det meste gått til masse prat, latter, og mat, mat, mat. Malin lo litt da jeg fortalte at jeg tenkte jeg kunne lage middag når jeg kom hjem. “Alt du har gjort i dag er å spise”. Så sant som det er sagt, men så sykt digg det har vært også. Det beste er at jeg ikke har spist meg stappa på verken pizza eller godteri. Det har generelt vært sunn mat, blandet med en sjokoladefondant som ble mer perfekt enn noen av oss kunne drømt om.

Jeg fortalte her om hvordan jeg skulle tilbake på gode rutiner når det kom til mat. Tirsdagen var vendepunktet etter å ha stappet i meg mer enn jeg hadde godt av. Både i går og i dag har ting vært mye bedre og jeg er tilbake på riktig spor igjen, ingen tvil om det. Som jeg nevnte da så handler ikke gode rutiner, for meg, om å aldri spise litt ekstra godt. Så lenge det for det meste er et variert og “sunt” kosthold jeg holder meg til, så er jeg kjempe fornøyd.

Jeg har tidligere ikke brydd meg, og det har vist seg både på kropp, sinn og vekt. Jeg hadde det ikke bra med meg selv, samtidig skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle komme ut av den kjipe spiralen jeg var i. Flere ganger prøvde jeg, men falt alltid tilbake i samme spor. Denne gangen vet jeg at det er noe helt annet. Nå vet jeg at ting går mye bedre. Det merkes på alt, ikke bare vekta. Jeg har det bedre til sinns også. Mye av det tror jeg har med treningen og kostholdet å gjøre. Jeg spiste derfor den deilige sjokoladefondanten med god samvittighet. 

Vi brukte mørk sjokolade, og søtningsstoff i stedet for sukker – helt perfekt for litt hygge i hverdagen. Jeg foretrekker nok ordentlig sukker og sånn har det alltid vært. Mange på min alder drikker pepsi max og sukkerfri saft, men jeg har alltid likt de “ordentlige” greiene bedre. Jeg drikker “vanlig” brus og saft med sukker, men så prøver jeg å holde det til helgene også.

Her kommer et lite bildedryss fra dagen:

 

Jeg må jo bare le litt når jeg ser disse to satt mot hverandre. Hun er jo så sykt mye mer instavennlig enn meg… Har visst litt å lære der

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg