Første uken i Sydney

Så, hvor starter jeg egentlig? Det har skjedd så sinnsykt mye de siste ukene at jeg nesten har glemt alt vi har gjort. Godt kameraet har vært med på reisen sånn at jeg har noe å se tilbake på, for det har virkelig skjedd så mye.

Den første uken i Sydney hadde jeg booket en tour med “welcome to travel”. Det var nok den beste avgjørelsen jeg kunne tatt. Jeg møtte 21 andre mennesker i samme situasjon som meg, og har fått venner for livet. Det var den perfekte måten å starte reisen på. Det kostet ca 999 aud, som tilsvarer ca 6700kr med dagens valuta. Det var absolutt verdt pengene. Vi fikk hjelp til å sette opp bankkonto (selv om dette er kjempe enkelt, og du lett kan gjøre det selv), sim kort (også veldig enkelt), men viktigst av alt så fikk vi oppleve enorm mye. Dette er ikke reklame haha, bare synes virkelig at de var så bra!

For å oppsummere den første uken litt, så begynte det med en tour rundt i Sydney, the rocks, hvor vi fikk høre litt om historien til byen. Deretter var det en aboriginals tour hvor vi lære litt om urbefolkningen som har bodd, og fortsatt bor i Sydney. Etter touren gikk vi til operahuset hvor vi også hadde utsikt over harbour bridge. På kvelden var det tid for vår første middag som en gruppe. Og dette var bare første dagen!

Utover i uka fikk vi oppleve cocktail making class, delfiner, en dag på surfe camp (dette var nok for meg som ikke egentlig er så glad i vannet i utgangspunktet), jeg fikk se mine første kenguruer, vinsmaking, diverse fester og klubber, før vi avsluttet det hele med en bbq. Fy søren så rart det var å si ha det til folk etter en sånn uke. Man blir så utrolig sammensveiset. Selv om det var rart å si ha det, så sitter jeg igjen med utrolig mange gode minner som jeg ikke ville vært for uten!! Legger ved en video jeg laget for første dagene i Sydney, for har hørt at bilder (video) sier mer enn tusen ord. Sjekk ut kanalen for mer innhold etterhvert (har ikke wifi her, så blir ikke noe mer før slutten av neste uke når jeg flytter).

 

(forresten, hvis du ønsker å oppleve welcome to travel i enten Sydney eller Melbourne, ta kontakt så kan du få en 50 AUD rabattkode. På den måten tjener du 50AUD og jeg får en voucher til 50 AUD, vinn-vinn)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg