Jeg er stolt av meg selv

Den første av de siste to nattevaktene starter snart, og fy søren som jeg gleder meg til å være ferdig for denne gang. Etter jeg kommer hjem på onsdag har jeg ingen flere nattevakter før i januar igjen. 

Dagen i dag har ikke vært spesielt innholdsrik og jeg har stort sett spist og sovet. Det er en ting jeg tok meg tid til da, og det var en tur på treningssenteret. Jeg må bare få si at jeg er så utrolig stolt over meg selv som endelig har kommet inn i en god rytme når det gjelder trening og sunnhet. Jeg har gått fra å hate å trene, til å elske det. Fra å ha null energi om dagen, til å hoppe rundt og ta randome utfall bare fordi jeg må få utløp for energien inni meg. Jeg føler at etter jeg virkelig kom inn i den gode rytmen, og begynte å trene fast 2-3 ganger i uken, så får jeg nesten en opphopning av energi de dagene jeg ikke beveger meg. 

En annen artig ting som kommer med økt trening er at jeg ser fremgang. Jeg merker at kroppen orker mer hver trening. I dag løp jeg for eksempel intervaller. Det ble ikke noen skikkelig heftige intervaller der jeg løp super fort eller holdt på kjempe lenge. Jeg kjørte 2 minutter løping – 1 minutt gåing, fire ganger. Det var nok til å heve pulsen og bli litt svett. I tillegg avsluttet jeg med litt roing. Med tanke på at da jeg startet så klarte jeg å løpe ca 30 sekunder (det er ikke tull) før jeg fikk vondt i leggene og følte for å gi opp, er dette en veldig stor fremgang. Jeg klarte ikke pushe meg selv den gangen, men har etter dette opparbeidet både styrke og kondisjon til å løpe lenger. Jeg har også en bedre driv og motivasjon til å holde på lenger, og pushe meg selv litt mer hver trening, nå enn det jeg hadde før.

Det er ikke så mye som skal til, og jeg holdt kun på i en halvtime i dag, men den halvtimen utgjør en så stor forskjell i kroppen min. Bevegelse er kjempe viktig for absolutt alle, og spesielt de som har en del stillesittende arbeid. 

Jeg har blitt kjempe motivert av å se på videoer eller lese om folk som har gått fra mitt utgangspunkt til å bli sterke og flinke. Folk som også ble slitene etter 30 sekunder på mølla og som måtte starte med knebøy uten vekter. Andre folk som hadde veldig lite muskler til å starte med, men som endte opp med en sunn og sterk kropp. Det er sånn jeg vil bli, og jeg er på god vei. Det å nå målene mine er det viktigste for meg, ikke andre sine mål. Jeg sammenligner meg ikke med noen andre enn meg selv, og jeg har et ønske om å ende opp på et sted hvor jeg føler meg fornøyd og bra. Jeg er kjempe stolt over at jeg har klart å gjøre denne positive forandringen i livet mitt, og jeg håper det fortsetter i lang tid fremover. 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg