Selge alle bøkene mine

Etter en uke med altfor lite søvn, føles det som hele døgnrytmen min er ødelagt. Vanligvis skjer det når jeg har fri og legger meg sent og står opp tidlig. Denne uken har jeg derimot lagt meg relativt tidlig, og stått opp enda tidligere. Jeg har sett frem til denne helgen, og muligheten til å sove lenge, siden mandag morgen. Det var bare å holde ut, så skulle jeg ta igjen alt det tapte.

I går gikk det ikke som jeg hadde håpet. Jeg har ligget på samme måte i sengen i sikkert 10 år – halvveis på siden med en fot innenfor dynen og den andre utenfor. Plutselig, i går, føltes alt så veldig ukomfortabelt. Det gjorde vondt overalt i kroppen. Armene, nakken og bena lå aldri slik de skulle. Jeg vrei meg hvert andre sekund, prøvde å skru på lyset, sette meg opp og legge meg igjen. Ingenting funket. Jeg fikk til slutt sove, men tanken på at jeg kanskje måtte ligge sånn helt til morgenen, var tilstede.  

Planen i dag er å få lagt ut sykepleiebøkene mine til salgs. Jeg har tenkt på det så lenge. Jeg har en liten haug med bøker på skrivebordet mitt som jeg aldri kommer til å åpne igjen. Den ene boken som jeg faktisk kunne vurdert å lese igjen senere, den største og dyreste i hele pensumet, har jeg selvfølgelig mistet. Så da tenker jeg at jeg like gjerne kan selge alt jeg har, det må være noen som setter pris på det der ute. De fleste bøkene er veldig pent brukt. Noen av dem er så vidt åpnet. Så satser jeg på at det er noen der ute som er like meg – venter med å kjøpe bøker helt til siste mulighet. 

 

Jeg tror kanskje jeg skal prøve å få rydda litt på dette roterommet også. Det går skikkelig i perioder. Når det først er ryddig så holder det seg gjerne sånn en stund. Problemet er at det er det samme om det er rotete. Jeg blir så vant til det at det ikke haster spesielt for å få gjort noe med det. Jeg synes jo selv også at rommet er mye koseligere når det er ryddig. Det skal jeg få ordnet nå. Søndag er en perfekt dag for sånne småting som må gjøres!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg