Mine morgenrutiner

Hei og god morgen! 

Jeg er oppe før hanen galer, slik det har vært de siste dagene, og begynner å bli litt klar for jobb. Morgenen i dag var ekstra tung. Det er egentlig ikke så rart da jeg har gått i manko på søvn hele uken. På søndag kan jeg sove akkurat så lenge jeg vil, og etter det blir jeg sikkert kjempe klar for en ny uke.

Mine morgener avhenger veldig mye av turnusen min. Om jeg jobber dag eller kveld er den store forskjellen på hvor god tid jeg har, og hvor lenge jeg kan ligge og dra meg i sengen. Denne uken har vekker klokken ringt klokken 5:45. Deretter har den ringt ti på, fem på og hel. Til vanligvis trenger jeg kun én alarm som ringer én gang. Bortsett fra det, så ser morningene mine stort sett ganske like ut. 

Det hele starter med å re opp sengen. Det første jeg gjør når jeg våkner er å ta på en nattkjole, også re opp sengen slik at den er mer behagelig å sitte i. Det er også for at det ikke skal komme altfor mye smuler i sengen når jeg spiser.Frokosten(3 knekkebrød) inntas i sengen mens jeg skriver dette innlegget. Av erfaring vet jeg at knekkebrødsmuler ikke er behagelig å ligge på. Det er også mye koseligere å komme hjem til et litt ryddigere rom, ser alltid veldig rotete ut når sengen er uoppredd og alt av puter og div ligger på gulvet.

Jeg har hele livet spist frokost, uansett om jeg har vært sulten eller ikke. Jeg gjør så og si aldri unntak. Det er også neste punkt på lista på hva jeg gjør på morgenene. Jeg husker da jeg var liten og hadde nugatti på brødskiven til frokost hver morgen. Si hva du vil om nugattiregler og alt det der – jeg fikk så mye av det som jeg ville, nå liker jeg det ikke lenger. Jeg kan ikke huske sist jeg spiste en brødskive med nugatti. Mine venninner, derimot, som aldri fikk slik pålegg i ukedagene, endte opp med å spise mye mer av det da de ble eldre. Jeg tror ikke det er noen fasit på dette, hver familie må nok bare prøve seg litt frem.

Frokostene nå består av knekkebrød med gulost. I hvert fall de dagene jeg starter tidlig på jobb. Jeg har ikke tid til å lage noe annet, da måtte jeg ha stått opp mye tidligere (og det vil jeg ikke).

Etter frokost sminker jeg meg litt. Hvor mye avhenger av hvor god tid jeg har. Disse morgenene har bestått av mascara og bryn. Har jeg litt bedre tid liker jeg å ta både litt foundation og diverse annet som jeg kan male på ansiktet.

Så kler jeg på meg, pusser tennene, lager lunsj og reiser på jobb.I hvert fall når jeg jobber tidlig. Nå har jeg snart spist opp den nydelige frokosten min, og skal gjøre meg helt klar. En ny dag på jobb venter. En dag som forhåpentligvis er fylt med glede og ro. En arbeidsdag som jeg hadde i går er ikke å foretrekke, så satser på at det blir bedre i dag. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg