Jeg lever for meg

Jeg ser på bildene fra denne ferien og får en god følelse i hele meg. Det er så mange gode minner jeg kommer til å ta med meg videre. Dette har faktisk vært en av de beste feriene på lenge. Den har vært fylt med så mange gode stunder. Alt jeg kan huske fra disse to ukene er latter og god stemning. Vi har opplevd flere nye ting den siste uka enn vi har det siste året. Alle har fått litt av det de ønsket ut av denne ferien, det er i hvert fall ingen som har gitt uttrykk for noe annet.

Et annet godt minne jeg kommer til å ha fra denne ferien er at jeg for første gang begynte å tro på denne bloggen, og dermed også meg selv. Jeg har store drømmer og ambisjoner, men som det er med det meste – ingenting kommer gratis. Tidligere har jeg blogget kun for meg selv (og de 3 leserne jeg hadde). Jeg husker første gang jeg hadde 6 lesere og fikk sommerfugler i magen da jeg så det. Det var absolutt ingen jeg kjente som visste om bloggen den gangen, så alt kom fra andre. Det var noen som faktisk gadd å klikke seg inn her uten at jeg hadde bedt dem om det. Det var egentlig ganske kult.

Min inspirasjon til å dele denne med flere, var min venninne Thea. Hun laget en youtubekanal denne uken (link: her), og måten hun har reklamert for den og trodd på seg selv, har gitt meg styrke til å tro på meg. Dette er en hobby, men jeg ønsker, og håper, at det kan bli noe mer en dag. Det er utrolig gøy de gangene jeg får mange lesere, og jeg absolutt elsker de fine og positive kommentarene jeg får. Det gjør så utrolig mye med selvfølelsen, selvtilliten, og ønsket om å fortsette med dette.

Det som lenge har holdt meg tilbake er “hva kommer andre til å tenke?”. Vet du hva? En kan faktisk ikke leve livet sitt for andre, man må bare satse på det man ønsker uten å bry seg om hva andre kanskje tenker. Det har jeg lært nå. Jeg prøver å leve etter “those who mind don’t matter, and those who matter don’t mind”. Det er absolutt ingen andre som kommer til å gjøre jobben for at jeg skal få det jeg ønsker meg, det er det kun jeg som kan gjøre. Jeg vil derfor, fra nå av, bare kjøre på. Glem janteloven og alt det tullet der. Vi burde alle stole på at vi er gode nok, for det er vi virkelig. Alle er bra på hver sin måte, hvor enn klisjé det måtte være, og jeg skal fremover fokusere på mine positive sider – det burde alle gjøre. Jeg skal fokusere på det jeg ønsker, og jobber for å få det jeg vil.

Jeg vil også takke de som er innom her jevnlig, og de som er innom for første gang. Det er dere som gir meg inspirasjon til å fortsette dette. Tusen takk! 

Så, med de tankene drar jeg ut på middag med familien min. Vi skal kose oss skikkelig masse og virkelig nyte denne siste kvelden sammen i Spania. Det hadde selvfølgelig vært enda bedre om broren min var her også, men han skal jobbe i morgen så da måtte han dra en dag tidligere herfra. 

Håper alle får en fantastisk kveld, det skal i hvert fall jeg!

7 kommentarer

Siste innlegg