Fengselsøya

Processed with VSCO with g3 presetProcessed with VSCO with g3 presetProcessed with VSCO with g3 presetProcessed with VSCO with g3 presetProcessed with VSCO with g3 preset

Dagen i går var kjempe fin! Noe av det jeg synes er det beste med å dra på ferie, er å se nye steder. Det er fint å vite at selv om vi har vært her i så mange år at jeg ikke kan telle det, så kan vi fortsatt se nye steder. Jeg tror vi nesten hvert år har sett eller gjort noe nytt.

I går dro vi til Tabarcaøyen. For å komme dit måtte vi ta båt en halvtime. Jeg elsker å kjøre båt på solfylte dager, og med masse vind og lite bølger, var turen i går kjempe fin!

Tabarca har tidligere vært en fengselsøy for de farligste fangene i Spania, og et samlepunkt for pirater. Nå er det en badestrand, restauranter og masse turister der. Det er også den minste permanent bosatte øyen i Spania. Selv om stranden hadde mye steiner, og å gå ned til vannet var smertefullt, var det fantastisk myk sand når man først kom ut i vannet. Det var ganske fredelig og rolig stemning der, selv om det var en del turister som hadde tatt seg turen samtidig som oss. Spesielt mange nordmenn hadde hatt samme ide som vi den dagen. 

Vi tok med lunsj og drikke hjemmefra, slik at vi kunne nyte et lite måltid på stranden. Det blir mye restaurantbesøk mens vi er her, så en dag med bare mat laget hjemmefra, var ikke feil. 

I dag er nest siste dagen vår her, og vi skal ta turen til sandstranden. Dagen blir litt fullpakket da vi både skal på stranden, ut å spise, på butikken, strandpromenaden og broren min skal pakke før han drar i morgen. Resten av oss reiser videre en tur til London på mandag, før vi skal hjem til Norge om en uke. 

Nå skal jeg spise litt, også gjøre meg klar for dagen.

Vi snakkes!

6 kommentarer

Siste innlegg