Bare litt for varmt

«solstikk over flere dager», det er det siste jeg googlet. Selv om jeg ikke kjente noe særlig i går på dagen, ble jeg utover kvelden utrolig sliten og litt småsvimmel. Jeg skyldte på lite mat og det glasset med rødvin jeg drakk mens jeg lagde middag. Selv om jeg prøvde å være med familien og spille spill og være engasjert i det som foregikk rundt meg, måtte jeg bare kaste inn håndkle og legge meg tidlig. Rundt klokken elleve gjorde jeg meg klar for senga, vanligvis legger jeg meg senere enn det på hverdager hjemme. 

Etter mange timers søvn, må ha vært nærmere 10 timer, våknet jeg klar for en ny dag. Vi hadde allerede planlagt å dra på steinstranden på dagen, også gå tur i gamlebyen på kvelden, begge deler så jeg frem til. Morgenen gikk fint, jeg spise både frokost som vanlig og koste meg litt i sofaen før dagen kom ordentlig i gang. Det var først da vi begynte å bevege oss ut, at jeg kjente hodepinen komme. Den var ikke veldig sterk, men nok til at det var ganske ubehagelig. To Paracet skulle få jobben for å roe ned den. Etterhvert kjente meg sliten, svett og litt småsvimmel også. Det var da jeg lurte på om det faktisk var noe som ikke var helt greit, og begynte å Google litt.

Etter symptomene å dømme har jeg enten blitt overopphetet i varmen i går, selv om jeg ikke helt kan forstå det. Jeg følte meg ikke spesielt varm på dagen, og tilbrakte det meste av tiden i skyggen eller i vannet. Ikke skjønner jeg hva som er greia, det eneste jeg vet er at jeg bare vil ta en dusj og få lagt meg nedpå litt i aircondition.

Akkurat nå sitter jeg på stranden. Hele kroppen er godt plassert under parasollen, og den svale brisen gjør temperaturen veldig behagelig. Faktisk på grensen til litt kjølig(altså på kroppen, temperaturen viser deilige 28 grader). Jeg har alltid reagert litt på å være lenge i solen, blitt kvalm og sliten, men det har alltid roet seg så fort jeg har fått satt meg i skyggen. Etter litt googling har jeg nå fått med meg at overoppheting kan utvikle seg over flere daget til å bli solstikk, noe som igjen kan ende med organsvikt og død(yeey Google!). Satser på at det ikke blir så ille, og tror ikke det heller. Jeg skal straks tilbake til leiligheten, og da står et par timer i aircondition på lista.

Planen videre i dag er altså å holde meg rolig til vi skal ut i kveld! Om jeg så ikke er helt i form, skal ikke det få ødelegge noe. Å gå i gamlebyen har jeg sett skikkelig frem til, så det skal jeg være med på uansett! 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg