Det kan ikke vare for alltid

Sove til klokken er nesten tolv, potetgull til frokost og pizza til nattmat. Det er heldigvis ikke ferie så ofte, så det funker i små perioder. Jeg prøver å begrense meg litt og ikke spise akkurat hva jeg vil, når jeg vil, men det er vanskelig. En ferie på 3 uker er mer enn nok for å ødelegge det halvveis gode kostholdet jeg har hjemme. Rutinene er helt utenfor hva de pleier å være, restaurant en gang om dagen og ulik mat fra hva jeg er vant til å ha hjemme. Hadde jeg virkelig prøvd, og lagt inn litt jobb i det, hadde det nok gått. Samtidig er det feire, og jeg føler det er noe med det ordet som gjør det litt mer lov å skeie ut enn til vanlig. Så da prøver jeg å ikke tenke på det så mye, så kan jeg heller bli bedre etter ferien. 

Jeg og ei venninne har store planer om å begynne å trene sammen når jeg kommer hjem. Jeg har aldri vært noe særlig flink til å trene. Det lengste jeg holdt ut var en periode på et par måneder hvor jeg trente 2-3 ganger i uken (ok, da var jeg ganske flink). Jeg følte meg skikkelig bra i den perioden, så det vil jeg tilbake til. Selv om det er tiltak å komme seg på trening, og jeg mye heller vil ligge på sofaen hjemme, pleier jeg å få mer energi i de periodene hvor jeg er flink. Det er så mye positivt ved trening, at det finnes egentlig ingen unnskyldning for å la være. Jeg tenker at det kan bli lettere om vi er to som drar hverandre med, også håper jeg bare at vi klarer å gjennomføre det, for sånn som jeg lever nå ikke bra for noe. 

Planen i dag er litt uklar. Det jeg vet er at vi i kveld skal ut å spise middag på en kinesisk restaurant som vi alltid drar på når vi er her. Vi pleier å være på ferie her i 3 uker, så når vi nå har en uke mindre, kjennes det godt. Ting vi gjorde mange ganger per ferie før, og som vi følte at vi hadde så god tid til, blir nå litt stress å få presset inn. Ikke at to uker er lite, men å presse inn de samme tingene som vi gjør når vi har 3 uker, har vist seg å være litt vanskelig. Det har uansett vært en kjempe fin uke hittil, og jeg ser frem til en like fin uke fremover!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg