Jeg tok så feil

Jeg gledet meg helt sinnsykt til middagen i går. Selv om jeg visste at jeg hadde syntes det var kjempe godt tidligere år, så måtte jeg prøve å være litt realistisk. Hvor godt kan egentlig restaurantmat være..? For at ikke skuffelsen skulle bli for stor prøvde jeg å se for meg hvordan det kom til å smake, før vi bestilte. Jeg så for meg litt tørr ris, litt tam og vannete saus og hvitløksnaan som smakte mer papir enn noe annet. Jeg tok så veldig feil!

Maten var helt AMAZING! Selv i dag klarer jeg ikke å gjenskape smaken fra i går, bare minnet om hvor fantastisk det var. Minnet om hvor utrolig overrasket jeg ble etter første bit, og hvordan herligheten bare fortsatte og fortsatte. Jeg skal ikke si at det er sjeldent jeg spiser meg så stappet at jeg har problemer med å gå etterpå, og svetten renner, men i går var spesielt! Selv etter at jeg ble så stappa, prøvde jeg å få i meg mer. Det er vanskelig å beskrive med ord hvor utrolig det var, men tro meg når jeg sier at hvis du drar til Albir noen gang burde du gå innom “Sarita” og prøve tikka masalaen!

Maten er kanskje ikke bloggvennlig, men god var den!

En ting jeg har slitt litt med på restauranter er at jeg ikke spiser så mye kjøtt. Ofte tar kjøttbaserte retter over 90% av menyen, om ikke mer. Folk er veldig opptatt av hvorfor jeg ikke spiser så mye kjøtt, og om jeg er vegetarianer. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva det er. Det er som en sperre inni hodet mitt som gjør at jeg ikke vil spise det. Ikke liker jeg smaken eller konsistensen noe særlig heller. Det er en ting jeg vet, og det er at jeg ikke er vegetarianer. Jeg spiser karbonadedeig, pølser, kylling og fisk. Er jeg på besøk hos noen kan jeg være høflig nok til å spise litt kjøtt, men mest sannsynlig nyter jeg det ikke. 

Det hele startet da jeg var mye yngre. Det startet med at jeg kuttet ut servelat på brødskiven, deretter alt av kjøttpålegg. Etter det har det bare blitt mindre og mindre for hvert år, og hvis jeg kan unngå det, bestiller jeg nesten aldri mat med kjøtt når jeg spiser ute. Det er derfor så bra at det er flere og flere restauranter som gir vegetaralternativer. I går fikk jeg igjen en gledelig overraskelse. Jeg var forberedt på å bestille med kylling, også gi bort mesteparten av kyllingen til noen andre på bordet. Det var derfor så bra å se at de hadde tikka malasa med grønnsaker. Det gjorde hele opplevelsen så mye bedre. 

Haha jeg er litt redd for å snakke denne restauranten opp så ille, at den aldri kan leve opp til noens forventninger. La meg bare understreke at dette er min mening da, men at jeg anbefaler den virkelig videre! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg