Sove med solbriller

God morgen!

I dag våknet jeg til nok en soloppgang klokka litt over 6. Det er så koselig å ligge under myggnettingen, i et stort rom, og titte ut på en flerfarget himmel. Etterhvert blir solen så sterk at jeg føler jeg burde hatt både solbriller og solfaktor her jeg ligger i sengen. Det er tidlig, jeg er trøtt, men samtidig setter jeg pris på disse stundene. Ligge i et rom med akkurat passe temperatur, se på himmelen og høre på musikk. Det der med å ligge i et rom med passe temperatur er forresten virkelig en luksus her nede. På rommet hjemme har vi kun en vifte i taket, null aircondition eller annen måte å kunne kjøle oss ned. Gjennom hele dagen er det gjerne nærmere 35 grader ute, noe som varmer opp rommet ganske greit. På kveldene blir det da varmt og morgenene er ikke så mye bedre.

I dag går turen hjem til TICC igjen. Vi skal spise frokost og lunsj her, noe jeg virkelig gleder meg til! Maten her har vært et høydepunkt. Som sagt blir vi helt tullete når det kommer til mat her nede. Mens vi spiser frokost snakker vi om hva spennende det kan være til lunsj. 10 min etter lunsj gleder vi oss til middag… De fleste er vant til 5-6 måltider om dagen i Norge, her får vi 3. Det er lite muligheter for å spise noe utenom hovedmåltidene, da blir det i så fall kjeks og Pringles. Kjeks og Pringles funker i noen uker, etter to måneder er man temmelig lei. Dessuten er det veldig få av oss, men faktisk et par, som ønsker å gå opp i vekt mens vi er her. Det hadde ikke vært krise å gå opp et par kilo, men er fint å la være. Det som også er kjipt er når det skjer fordi du hele tiden går sulten og valget står mellom å overspise til middag, eller spise potetgull før middag. Den evige jakten på å finne nogenlunde sunne alternativer er et faktum!

Nå er klokken 8 og snart skal jeg nyte en herlig frokost med grove rundstykker og gulost, deretter basseng og strand noen timer før turen går hjemover igjen.

Ha en nydelig dag videre!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg