Rødt og julete overalt

 

I går var en så utrolig hyggelig dag at jeg rett og slett ikke fikk tatt meg tid til å skrive noe. Jeg prøvde å ta noen bilder, men innser nå som jeg blar igjennom bildene på mobilen min, at det ikke ble så mye av det heller. Tanken var god da.

Vi hadde planlagt at vi skulle pynte juletre, og generelt pynte huset til jul, i går. Siden jeg hadde planer på kvelden så skulle vi starte tidlig. Det er vel første gang vi har hatt så god tid til å sette opp julepynten, men også første gang det har gått så fredelig for seg. Jeg tror at det å pynte på dagen når alle har tid og lyst, i stedet for å sitte hele kvelden når alle er slitne, virkelig var veldig lurt. Da blir det mindre stress også.

Vi fikk i hvert fall opp alle nissene som har ligget gjemt i forskjellige esker resten av året. Det er ikke få nisser vi har heller. Julen er en høytid som blir godt markert her i huset, spesielt med tanke på pynten. Vi har dekorert med nisser i vinduskarmen, på peisen, i treet, i trappen, på badet og på sofaen. Jeg synes at det er kjempe koselig når det er ordentlig gjennomført, og er helt klart en tradisjon jeg tar med meg videre når jeg flytter ut. Min fremtidige mann får bare finne seg i at det er rødt og jul overalt. Til og med sengen får på seg nytt sengetøy når det nærmer seg 24. desember.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg