Nightlife i Hollywood og solnedgang i Malibu

Jeg kan fortsatt ikke helt tro at vi er her. Her i Los Angeles, traver rundt i gatene i Hollywood og chiller på stranden i Malibu. Det har vært en drøm så lenge og jeg føler virkelig at det lever opp til forventningene.

I går ble det litt seightseeing her i santa Monica på dagen. Jeg fikk endelig tatt meg en tur til Santa Monica Pier som var utrolig koselig. Jeg satt meg på en benk, i solen, og så på menneskene og havet og tenkte på hvor heldig jeg er som får oppleve dette. Det gir ro i sjelen å bare sitte og nyte naturen uten å måtte stresse med noen ting.

På kvelden var det bylivet som ble testet. I regi av hostellet ble det arrangert en limousintur til Hollywood hvor vi fikk inngang på 3 forskjellige klubber. Det hørtes ut som en drøm, kjøre limousin i gatene i Los Angeles… Jeg meldte meg på helt alene og gledet meg skikkelig. Det var i hvert fall helt frem til den siste timen før limousinen skulle dra. Nervene meldte seg og jeg var nesten litt fortvilet over at jeg allerede hadde betalt og ikke kunne avlyse. Tenk om ingen ville prate med meg og jeg ble sittende som en tulling helt alene.

Heldigvis avlyste jeg ikke, for det ble til en kveld jeg aldri kommer til å glemme. Det var masse kule folk der, alle var inkluderende, og det var faktisk ikke et eneste sekund jeg følte meg alene. Selv jeg som ikke hadde sovet på 17 timer da bilen kjørte ut fra parkeringsplassen, holdt det gående hele kvelden. At bartenderen blandet drinker som var 50/50 sprit og blandevann skadet ikke heller.

Det var faktisk bøker langs hele veggen på den ene baren. Skikkelig kult.

Dagen i dag har naturlig nok vært litt redusert. Den har bestått av for det meste å spise mat og å ligge på stranden. Vi tok kjøreturen til Malibu for å sjekke ut stranden der, men ble faktisk litt skuffet. Jeg har hørt prat om strendene i Malibu, og forventet nok at hele opplevelsen skulle være litt mer enn den var. Stranden var fin, men det er også den ved siden av hotellet vårt. I tillegg er det lett tilgjengelig med spiseplasser og shopping rett ved siden av stranden her, det var det ikke i Malibu. Der var det bare sand og vann, men det funket absolutt det også. I hvert fall til vårt formål som var å sole seg.

Vi kom frem litt sent til Malibu og fikk dermed med oss en helt utrolig solnedgang. Jeg fikk gåsehud av å se på den. Været blir veldig kaldt når solen går ned, men etter en uke her hadde vi endelig lært. Vi pakket med oss gensere, og var veldig glad for det da vi satt der. Solnedgangen hadde nok ikke vært den samme om vi frøys hele tiden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg