Mitt 2018 del 3

Mai 2018

Jeg ble ganske rastløs så fort jeg kom hjem, og allerede i mai var jeg på reisefot igjen. Jeg hadde alltid hatt lyst til å dra på ferie alene, så jeg bestilte billetter til London. Jeg var der en weekend. De fleste ga uttrykk for at de syntes jeg var gal som gjorde noe sånt haha – dro alene på ferie liksom. Jeg brukte tiden på sightseeing, blogging, spise og tok meg en liten “Harry Potter tour” rundt på de stedene i London som var brukt i filmen. For meg ble det en veldig fin tur, og jeg kan absolutt reise alene igjen en annen gang.

De fine sommerdagene ble brukt mye til å være ute. Vi dro for å bade, satt oss ved vannet og spiste jordbær og potetgull, og prøvde rett og slett å bruke dagene på best mulig måte. Jeg har ei venninne som er veldig flink til å finne på slike ting og ta initiativ – det er jeg veldig takknemlig for. Jeg er super dårlig på sånt selv, og hadde hun ikke vært så flink så hadde jeg nok brukt veldig mange flere dager på å sitte på verandaen og gjøre ingenting.

Så kom 17. mai. Det var en veldig koselig dag med masse venner. Jeg husker at jeg følte meg så fin, og dagen var generelt veldig vellykket. Broren min var russ og jeg fikk sett han i russetoget. Vi hørte korpset, som jeg en gang var en del av, spille, og spise mye god mat. Haha jepp, livet mitt består mye av mat. Jeg er et matvrak.

Bursdagen min ble også feiret i mai. Temaet var barnebursdag (det hadde jeg stjålet fra en venninne) og jeg tror vel aldri jeg har lagt så mye tanke og planlegging i et arrangement før. Heldigvis ble resultatet bra, og jeg koste meg veldig mye på bursdagen min. Det var også en av de få dagene vi fikk samlet hele gjengen fra Tanzania. Siden alle jobber turnus er det en sjelden vare.

Juni og juli 2018

Demi Lovato konserten var et eget kapittel. Herregud for en syk kveld det var. Vi stod på rad 4 og hadde kjempe god utsikt til scenen. Demi sang som bare hun kan, med en stemme som er så sterk at den helt sikkert kunne flyttet fjell. Nesten i hvert fall. Jeg hadde hjertebank hele konserten, og ja.. Jeg vet ikke hva mer jeg skal si. Det var sykt i hvert fall!

I juni ble jeg uteksaminert og plutselig var jeg litt mer voksen. En ferdigutdannet sykepleier, det er ganske rart å tenke på. Jeg fikk meg ny jobb på sykehuset, en jobb jeg trives så utrolig godt i. Jeg har vokst og lært så utrolig mye siden den dagen, det er nesten ikke til å tro. En helt fantastisk dag som var et vendepunkt i livet mitt. Det er rart å tenke tilbake på nå, jeg føler meg fortsatt litt som en student.

I juni dro jeg igjen på tur ut av landet. Spania i to uker først, deretter London i én uke. Jeg drømmer meg tilbake når jeg ser på bildene. Haha tror jeg trenger en utenlandstur igjen snart!

Disse bildene måtte jo bare bli med. Sjekk den utsikten! Dette er fra en tur på dalen i Telemark.

August 2018

August 2018 var egentlig en litt kjedelig måned. Jeg begynte for alvor å trene, og er ganske stolt over å ha holdt det gående så lenge (med unntak av den siste tiden da jeg generelt har vært syk i flere uker i strekk). For første gang ble at av mine blogginnlegg med i avisen, det var veldig stas. En venninne hadde skaffet båt, så den måtte prøves (selv om jeg nesten frøs av meg fingrene) og vi var noen jenter som tok en hyggelig tur på bowling.

Jeg og Malin møttes en dag for å bake. Kaka ble seriøst helt perfekt! Det ble også tatt mange bilder den dagen siden vi begge driver med blogg. Vi hadde noen veldig gode samtaler og jeg ble igjen minnet på hvor utrolig glad jeg er for å ha fått så mye bedre kontakt med henne igjen.

Bloggen fikk også et nytt utseende. Det ble tatt veldig mange bilder i forsøk på å få til noe bra, og til slutt endte jeg på det jeg har nå. Jobben ble kanskje enda litt vanskeligere fordi jeg ikke hadde fotograf. Alt ble tatt med selfie stick eller kamerastativ.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg