Mitt 2018 del 2

Mars 2018

I mars skjedde det mye. Vi reiste en del da praksis etterhvert var ferdig + at vi hadde mye fri. Det var lagt inn en uke helt på slutten hvor vi kunne gjøre akkurat hva vi ville. Nesten alle dro til Zanzibar. Vi hadde også en langweekend(eller to..?) Som vi utnyttet til det fulle. Det ble både safari og tur til Kenya den måneden.

Dette bildet synes jeg er så utrolig kult. Disse guttene møtte vi på vei til safarien. De er masaii og vi fikk lære at tradisjonen sier at de skal flytte hjemmefra i 13-års alderen for å prøve å klare seg på egenhånd. Jeg husker ikke akkurat hvor lenge de skulle være borte, men lurer på om det var hele 3 mnd.

Å dra på safari var fantastisk. Jeg virkelig elsket det, og husker veldig godt hvordan det kilte i magen da jeg forstod at vi skulle få lov til å gå ut av bilen. Vi stod ute på en åpen plass hvor zebraer og gnuer gikk fritt i sitt naturlige habitat. Det var så gøy, og på et punkt var jeg kun et par meter fra en av zebraene. Guidene ble ikke så fornøyd da, så vi fikk pent beskjed om å holde oss nærmere bilen. Selv om dyrene var ville og helt klart uforutsigbare, følte jeg meg aldri redd der jeg stod. Det var en så fredelig og herlig stemning.

Kenya var den neste reisen. Der fikk vi oppleve lange, hvite strender, slitsomme selgere og god mat. Det var en tur kun for å slappe av og lade batteriene. Vi leide et hus som hadde tre soverom, stue og kjøkken. Det var veldig deilig å kunne styre litt selv på den måten som vi fikk der, til vanlig hadde vi verken kjøkken eller stue. Man lærer å sette så pris på de små tingene når man ikke har det til vanlig. I Kenya hoppet også alle de andre i fallskjerm. Jeg måtte utebli fra den spenningen etter å ha gjort en avtale med mamma og pappa. De syntes det var mye tryggere at jeg skulle gjøre noe sånt i Norge, og lovte å spandere et fallskjermhopp hvis jeg ikke gjorde det i Kenya. Jeg satser på å få oppleve det i sommer.

Til slutt var det Zanzibar som stod på timeplanen. En hel uke i et fantastisk paradis. Alle opplevelsene vi hadde der… Jeg kan neste ikke tro at jeg var så heldig å få oppleve noe sånt med så fantastiske jenter. Vi dro på et veldig spennende museum hvor vi fikk et ordentlig innblikk i hvordan det hadde vært å være slave på den tiden som det stod på som verst. Vi kjørte båt ut på havet slik at vi kunne oppleve den fantastiske solnedgangen på en helt spesiell måte. Lå lå på stranden og solte oss, kjøpte en dag med all inclusive på et nydelig hotell, opplevde regnvær som vi aldri har sett makan til før, festet på de mest sktechy barene og jeg og en venninne måtte til og med småfyllekjøre en taxi siden sjåføren ikke klarte å rygge ut fra der vi var. Det var fantastisk og ord strekker ikke til for å vise hvor herlig det var.

April 2018

I april var eventyret over og vi snuta hjemover. Vi fikk med oss noe av snøen, men det ekstreme snøfallet som var den vinteren opplevde vi kun på bilder. Det var sikkert like greit – vi var vant til 25-30 + grader og det tok sin tid å bli vant til å kle på seg mer enn et sjal hver gang jeg skulle ut døren.

I april spiste jeg veldig mye mat og drakk en del vin. Jeg lurer på om jeg prøvde å kompensere for all den norske maten som jeg hadde gått glipp av de 3 mnd jeg var borte. Det var koselig da. Tiden gikk vel for det meste til bachelorskriving, spising og soving. I tillegg klarte jeg å blogge to innlegg hver dag i den perioden, skjønner ikke hvordan jeg klarte det i tillegg til maaange timer med bacheloren nesten hver dag.

Bildene på mobilen ble også drastisk forandret. Der jeg tidligere hadde bilder av fantastiske solnedganger, dyr og eventyr, var det nå selfies. En haug av dem. Livet var nok litt mindre interessant på den tiden, antiklimakset fra de tidligere 3 mnd var stort.

—————————————————————————

Okay, dette blir noen lange innlegg. Jeg må nok dele de inn i mange deler slik at det ikke blir for heavy. Del 3 kommer ut senere i dag.

 

 

2 kommentarer
    1. Så mange fine bilder 😀 Ser ut som du har hatt en veldig fint 2018. Godt nyttår!
      Ta gjerne en titt innom bloggen min også, når du får tid og lyst. Det hadde betydd veldig mye!
      Stor klem!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg