Julaften

God jul dere!

Jeg tok meg en bevisst pause i går. Det var julaften og jeg hadde begrenset med timer hjemme før jeg måtte komme meg til jobb. Det ble viktig å prioritere de timene til å se på de vanlige TV-seriene, pakke inn de siste gavene og være med familien. Det var så utrolig koselig på dagen i går, og jeg gruer meg litt til å flytte ut og muligens våkne opp alene på julaften. Jeg synes det er så fint når familien samles slik som i går. Det er ikke så ofte vi tar oss tid til det i hverdagen som krever så mye.

Da jeg kom hjem fra jobb i går var jeg så gira som jeg ikke har vært på lenge. Jeg visste nesten ikke hva som var opp eller ned. Jeg satt i bilen de siste minuttene før jeg var hjemme og lurte på om jeg skulle åpne gaver eller spise mat først. Jeg tror det ble den beste julekvelden siden jeg var unge, alt ble så forsterket av å få det presset inn de siste par timene som var julaften. Jeg nærmest løp inn døren hjemme. Lukten av jul slo i mot meg på den herligste måten, gavene lå klare på bordet og huset var fylt med ro. Alle de andre var mette og fornøyde, og det var god stemning!

Julaften i går ble annerledes ettersom jeg jobbet, men det ble  også den beste på lenge. Jeg fikk kombinert det å hjelpe mennesker som sykepleier, og tilbringe tid med familien. For en herlig dag det var!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg