Jeg skal bare…

Plutselig ble jeg veldig inspirert. Jeg innså at hvis jeg skal få noe gjort så må jeg endre holdning. Til vanlig kan jeg være så flink til å utsette å gjøre noe jeg synes er kjedelig, at det aldri blir gjort.

De rene klærne som ligger på stolen på rommet mitt har ligget der lenger enn jeg tørr å innrømme for både meg selv og dere. Det er i hvert fall snakk om altfor lang tid og altfor mange ganger som jeg har tenkt at jeg skal gjøre det, jeg må bare…

Nå skal jeg prøve å endre den holdningen. Jeg har blitt mer bevisst på hvordan jeg tenker. I stedet for den vanlige rundgangen som går noe sånt som det her: “jeg venter til klokken 19” *kl.19*, “hmm kanskje kl 20 da” *kl 20*, “halv ni, da skal jeg gjøre det!”. Ja, du skjønner hvor dette ender. Nå skal jeg prøve å gjøre ting med en gang jeg tenker på det. Ikke noe mer men atte jeg skal bare se litt mer på Netflix. Hvis jeg driver med noe som jeg ikke kan legge fra meg, må jeg bestemme meg for et tidspunkt som den spesifikke tingen skal gjøres – og da må jeg gjennomføre.

Det er utrolig hvor vanskelig det er å få seg selv til å gjøre disse tingene, spesielt når det egentlig er så enkelt å gjennomføre. Jeg vet også med meg selv at jeg er veldig fornøyd etter jeg er ferdig. Tiden blir kastet bort på unødvendige ting som Netflix og Candy crush. Jeg ser for meg alt jeg kan få gjort, og hvor effektiv jeg blir, om jeg klarer å følge dette. I starten må jeg nok tenke veldig over det, og nærmest tvinge meg selv til å gjennomføre, men etterhvert håper jeg at det kommer naturlig.

Flere som kjenner seg igjen her?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg