Jeg ønsker meg en hytte

Om det er en ting jeg ønsker å meg en dag så er det hytte. Mange ganger i løpet av en måned tenker jeg på hvor deilig det hadde vært å reise bort. Reise til et sted litt langt unna alt annet. Et hus som gir en helt annen følelse enn hjemme. Forhåpentligvis en god og avslappende følelse…

Jeg tenker på en slik hytte som man typisk kan se at forfattere i filmer reiser til for å skrive i fred. Et sted hvor det er en felles forståelse om at nå skal det kobles ut. Et sted hvor man kan høre fuglene kvitre og se etter stjerneskudd om kvelden. Kanskje til og med et sted med litt dårlig dekning. Det må være nok til å få tak i hjelp om man skulle trenge det, men det raskeste mobilnettet er kanskje ikke nødvendig?

Det må gjerne være en DVD-spiller der. Et sted man ikke bare kan dra frem netflix for å benchwatche en hel sesong av “orange is the new black” eller “friends”. Det er noe koselig og nostalgisk over DVD. Komme til menyen, velge språk, spole frem til der man var. Jeg har gode minner om VHS. Altså, ikke selve filmboksen, men det å ha en hylle med valg. Ikke hele verden foran seg bare et tastetrykk unna. Jeg føler det noen ganger kan bli litt for mange valg for mitt eget beste.

Jeg ønsker en hytte i tre med store bokhyller fylt av bøker man gjerne leser 3 og 4 ganger. Bøker som tar en tilbake til hytta, som automatisk gir en god følelse så fort man ser dem i butikkvinduet. Det må også være brettspill der. Alle de klassiske som man alltid har spilt på hytta. Spill som man kan se tilbake på og tenke på en morsom kveld med potetgull og sjokolade i skåler på bordet. En kveld hvor ikke mobilen lå fremme med skjermen opp bare så man skulle få det med seg om det skulle plinge inn noe på skjermen.

Lukte litt på blomster og sånt. Denne luktet veldig godt haha

Jeg tror alle har godt av å komme seg bort litt, trekke litt frisk luft og legge bort mobilen i noen timer. Tilbringe tid sammen og faktisk prate. Folk glemmer jo søren meg hvordan man skal prate sammen.

Haha om jeg føler meg gammel akkurat nå? Jepp! Det hadde bare vært så deilig. Jeg synes ikke nødvendigvis at alt av teknologi er bra. Jeg vil litt tilbake i tid igjen, til litt enklere tider.

Om det faktisk finnes sånne hytter den dagen jeg har råd (holdt på å skrive “den dagen jeg blir voksen”, men det tror jeg kanskje at jeg allerede har rukket å bli), så skal jeg skaffe meg en. Den skal være litt inni skogen. Ingen utedo da, det klarer jeg meg uten. Strøm er også ganske praktisk.. Komfyr og sånt. Bare litt enklere standard enn hjemme. Det hadde vært fint…

Mvh Olga, 70 år

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg