Inspirasjonen er tilbake

Long time, no see.

Jeg hadde egentlig gitt opp blogging. Det var alltid noe som bare skulle være gøy, og da inspirasjonen ikke fantes mer, så ønsket jeg heller ikke å gjøre det. Jeg prøvde litt frem og tilbake, men det bare funket ikke. Jeg hadde akkurat fått flere lesere, innleggene mine hadde vært i avisen noen ganger, og jeg hadde til og med blitt kontaktet for å starte samarbeid og tjene penger på bloggen. Plutselig var det ingenting mer å skrive om. I den perioden jeg skrev bachelor klarte jeg å skrive tre innlegg om dagen, selv om det ikke skjedde stort annet i hverdagen enn at jeg jobbet med skole. Inspirasjonen og innleggene strømmet på. Jeg vet ikke hvorfor det sluttet, men sånn ble det.

Akkurat nå sitter jeg i en leilighet i Miami. Eller, jeg bor ikke i Miami sentrum, men et sted som heter Hallandale et stykke utenfor. Jeg kom frem på dagen i går og har nå hatt min første fulle dag her. Jeg har leid bil, for man kommer ærlig talt ingen steder uten, og det var mens jeg kjørte hjem fra butikken i går kveld at jeg plutselig fikk lyst til å blogge igjen. Det var mørkt, det pøsregnet, jeg så absolutt ingenting, og der og da kom inspirasjonen tilbake. I tillegg reiser jeg alene, så å bruke kveldene på å skrive litt føles veldig fint.

Dagen i dag er brukt til å kjøre rundt for å få tak i en adapter som jeg så fint klarte å glemme hjemme. Jeg føler virkelig at det er det jeg har brukt hele dagen til. Finne adapter og spise pannekaker. Det er flere timer siden pannekakene, men jeg er fortsatt stappmett.

Dagens første tur gikk til Walmart. Jeg dro på samme som jeg var i går kveld, men synes ikke egentlig den er noe koselig. De fleste Walmart er overfylte og stressende, men det er noe spesielt med denne som gjør at jeg ikke trives der. Mulig jeg drar til Target neste gang jeg må handle.

På Walmart spurte jeg en dame hvor adapterne var, men hun pekte meg bare i en retning og jeg skjønte egentlig ikke helt hvor jeg skulle. Jeg prøvde å finne frem, men endte bare opp med å rote litt rundt før jeg ga opp. Jeg ville ikke gå tilbake og si at jeg ikke fant frem, jeg er tross alt nordmann, så da ble det til at jeg kjørte 30 min til en annen butikk for å prøve å finne det der. Turen skulle egentlig bare ta 10 minutter, men med min retningssans og en ny GPS, så ble det mange omveier før jeg fant frem. Når man reiser alene så blir det sånn. Det er ingen som kan ta over rattet så man må bare finne ut av det selv. Heldigvis liker jeg å kjøre bil. Jeg fant til slutt frem til Target og der fantes heldigvis veldig hyggelige ansatte som viste meg helt frem til dit jeg skulle. Nå er adapteren i hus og jeg kan fortsette å binge watche den tredje sesongen av “the good place”. Så vidt jeg vet har ikke den siste sesongen kommer til Norge enda.

Så der har du dagen min. Den har gått til å rote meg bort, kjøre feil vei, og dermed bli litt bedre kjent med området. GPSen har gått varm etter alle småturene mine overalt, og nå passer det egentlig veldig godt med en dusj og deretter slappe av med en film før jeg tar kvelden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg