I dag reiser jeg hjem igjen

Det er helt utrolig å tenke på at det har gått en uke allerede. Det føles som i går da det pøsregnet og jeg lurte på hvordan i all verden jeg skulle finne frem i mørket. Nå begynner jeg endelig å bli litt kjent i området. Det føles veldig trist å forlate solen, stranden og denne leiligheten. Det har vært deilig å kunne gå tur til stranden. Lettere å gå en times tur når jeg vet at det er sand og sol som venter i enden.

Her spilte de faktisk inn en musikkvideo, reklame eller noe lignende på stranden. Det var ganske kult. 

Miami har vært både det jeg forventet meg, og noe helt annet. For det første så har stranden vært akkurat slik jeg ønsket at den skulle være. Fin sand, hyggelig atmosfære og masse folk. Det å kunne gå i lette klær har også vært utrolig deilig. Gruer meg til å komme hjem og fryse. Maten har også vært bra. Jeg har fått prøvd ut litt forskjellig, men det meste har gått i pannekaker og meksikansk. Det har vært veldig deilig å reise alene så jeg kunne bruke dagene akkurat slik jeg ville.

Samtidig har jeg fått et litt negativt inntrykk av menneskene her. Jeg har selvfølgelig møtt hyggelige folk, men mesteparten har vært litt sure eller lite hjelpsomme. I trafikken så er de også ekstremt aggressive. Aldri har jeg vært borti så mye tuting og blinking av lys. Folk tar farlige forbikjøringer for å komme seg litt raskere frem, de bruker blinklysene helt ukritisk, og har på fjernlysene i køen på motorveien. Dette er noe helt annet enn den opplevelsen jeg hadde i LA, og har nok generelt påvirket synet mitt på selve atmosfæren i Miami. Det er trist, for etter en stund så begynte jeg å grue meg litt til å kjøre, jeg som egentlig er så glad i å kjøre bil…

Alt i alt så har ferien vært fantastisk. Jeg har fått slappet av og kun tenkt på meg selv, akkurat det som var planen. Alle bekymringer ble lagt igjen i Norge. Jeg synes livet er litt lettere og mer avslappet når solen skinner.  Skulle ønske jeg kunne flytte hit (evt LA) for en periode, tror det hadde gjort godt for sjelen.

Nå skal jeg pakke kofferten, vaske opp og rydde litt, før turen går til flyplassen. Jeg er veldig glad for å ha direktefly hjem. Vi krysser fingrene for en behagelig flytur uten alt for mye turbulens.

1 kommentar
    1. Kjenner meg litt igjen i det du skriver her ja, mye stress i trafikken i hele Miami området.
      Godt at du fikk koblet av litt iallefall 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg