Holde på den kalde tonen

Det blir ikke noe ordentlig bilde av håret nå, men skal prøve å få til noe senere

Det virker som at alt de siste dagene går helt i surr. Den ene dagen forsover jeg meg til en avtale, den neste drar jeg hjemmefra to timer for tidlig. Heldigvis sjekket jeg tidspunktet rett før jeg kom til bussholdeplassen, så slapp jeg å møte opp bare for å få beskjed om å komme tilbake igjen senere.

I går var jeg hos frisøren, endelig. Jeg har et par uker tenkt på at jeg måtte få tatt etterveksten, men har ikke fått meg til å bestille time. Det har vært en tanke som har surret i bakhodet. Jeg blir overrasket over hvordan jeg har utsatt det så lenge, det er jo faktisk ikke veldig vanskelig å få bestilt den timen. Etterhvert som dagene har gått har håret blitt lengre, etterveksten tydeligere og til slutt var det bare å få gjort noe med det.

Jeg dro til min faste frisør, det er dit jeg har vært de siste tre gangene. Jeg har aldri hatt en fast frisørsalong før, men så har jeg aldri gått noe særlig til frisør heller. Hver gang jeg har vært der har jeg hatt forskjellige folk, men har alltid endt opp med å bli veldig fornøyd. Tror det må være et tegn på at det er en seriøs salong. I går gikk jeg ut derfra like fornøyd som de tidligere gangene. Jeg er så glad for å ha funnet et sted hvor jeg kan være så trygg på at det blir bra hver eneste gang.

Jeg fikk tatt etterveksten samtidig som jeg fikk en kaldere tone i håret. Det er nå akkurat sånn som jeg vil ha det, men etter erfaring fra forrige gang føles det umulig å klare å holde det sånn. Håret mitt blir veldig fort gult, og det føles som at selv all lillashampo i verden ikke får rettet det opp. Selv om jeg de siste ukene har brukt lillashampo hver eneste gang jeg har vasket håret, så har jeg ikke klart å holde på det. Krysser fingrene og håper at ting blir annerledes denne gangen. Skal prøve å være litt føre var, altså ikke vente helt til det blir gult, også får vi se om jeg endelig kan holde det slik jeg vil – det hadde i så fall vært fantastisk.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg