Dagen da det meste gikk galt

Dette har vært litt av en dag.

Det hele startet med at jeg skulle lage kanelsnurrer før jeg dro på stranden. De har sånne ferdigpakker her, så alt man trenger å gjøre er å varme dem i ovnen. Enkelt nok, ikke sant? Tydeligvis ikke for meg. Jeg satt ovnen på 400F slik som det stod på pakken, ventet litt, og satt deretter inn kanelsnurrene. Jeg følte ikke ovnen var varm nok, men tenkte at det sikkert tok seg opp etterhvert. Etter 10 minutter hadde det ikke skjedd noen ting. De var fortsatt like mye deig, og ovnen var fortsatt ikke varm. Jeg drev sånn frem og tilbake i over en time, før jeg tenkte at jeg fikk prøve å skru litt mer på gradene. Det stod at den var på det varmeste, men det kunne ikke være riktig. Jeg skrudde den til der det stod 200F, sånn tilfelle hele greia funket motsatt av hva som stod der, og satt så på nye 15 min på alarm. Lenge før tiden hadde gått ut, kjente jeg at det luktet litt brent. Jeg tok dem ut, og undersiden var SVART. For at det ikke skulle være helt bortkastet, spiste jeg toppen av bollene. Det smakte helt greit.

Deretter bestilte jeg uber for å dra på stranden. Det skulle ta 10 min, men sjåføren var helt ny og visste ikke hvordan han skulle finne frem, så etter flere u-svinger og frustrasjon, kom jeg endelig frem 20 min senere. Han glemte også å signere for at han hadde sluppet meg av, så i 20 minutter etter jeg hadde kommet frem, fikk jeg varsler om at han var i nærheten og snart skulle plukke meg opp.

Dagen på stranden var fin. Jeg spiste noe god mat og fikk ligge lenge i solen. Forhåpentligvis har jeg fått litt farge. Da jeg skulle hjem bestemte jeg meg for å gå. Det var 1,5 timer å gå, men siden jeg beveger meg så lite her, så tenkte jeg at det kunne være en fin ting å gjøre. Det var også veldig hyggelig der med mennesker og restauranter langs stranden. Det angrer jeg på nå.

Halvveis skulle jeg sjekke kartet på telefonen, den gikk i bakken og skjermen ble knust. En gåtur som skulle spare meg for $5, endte med at den kostet meg over 2500kr. Akkurat der og da hadde jeg mest lyst til å gråte. Kanskje like greit at jeg hadde 35 minutter igjen å gå, så fikk jeg roet tankene litt.

Jeg fikk i hvert fall med meg en fin solnedgang på veien

For å toppe det hele har jeg nå fått gnagsår på hælen. Det er en liten ting, men etter denne dagen så føles det ekstra kjipt. Det lukter også fortsatt brent i leiligheten, 6 timer etter. Prøver meg ikke på den ovnen igjen.

Klokken er bare 18, men jeg er snart klar for kvelden. Jeg er bare evig takknemlig for at telefonen fortsatt fungerer. Om den hadde sluttet å fungere så hadde jeg vært helt stuck. Ikke hadde jeg hatt mulighet til å bestille uber, ikke kan jeg veien hjem utenatt, og det går ingen buss hit som jeg vet om i hvert fall. Da måtte jeg ha flyttet inn på nærmeste Walmart, og det har jeg veldig lite lyst til.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg