Bare litt stolt

For en start på dagen.

Meg i går: I morgen har jeg fri, da kan jeg sove så lenge jeg vil. Det er digg.

Meg da jeg våknet kl. 11:30 i dag: Shit!! Jeg har en avtale om en halvtime og for å rekke bussen må jeg reise hjemmefra NÅ.

På tre minutter var jeg oppe av sengen, fullt påkledd, og med håret i en fæl dott. Planen var å dusje så fort jeg våknet, det sier seg selv at jeg ikke rakk det.

Jeg takker herskeren over tilfeldigheter for at mamma var hjemme. Hun kjørte meg dit jeg skulle, og jeg kom faktisk 5 minutter før timen begynte – det var ganske godt gjort. Timen var for å tilpasse linser. I ca et år nå så har jeg ønsket å starte med linser. Særlig den siste tiden, etter at det ble veldig mange smitterom på jobben, har jeg kjent at brillene har vært i veien. På smitterommene må vi ha på munnbind. Munnbindet går over nesen og altfor ofte kommer det masse dugg på brillene. Akkurat dét er veldig lite heldig når jeg prøver å ta en blodprøve eller legge en PVK. De blodårene er ofte vanskelig nok å treffe med et godt syn.

En annen ting som fjør at jeg ønsker linser er at jeg er veldig dårlig på å ta med meg brillene overalt, så det blir mest til at jeg kun bruker dem på jobb. Ellers i livet har jeg dem ikke på, og det ender ofte opp med hodepine og mysende øyne. Så fort jeg tar dem ut av vesken for å for eksempel bruke dem foran TVen, så tar det gjerne en uke før jeg får dem tilbake dit de skal være.

Jeg har lenge gruet meg til å prøve linser. Det å putte fingrene inn i øyet føles veldig unaturlig. Tanken på at jeg skulle dumme meg skikkelig ut, og at jeg ikke skulle få det til i det hele tatt, gjorde ikke akkurat ting bedre. Jeg ble derfor veldig positivt overrasket da jeg, etter en del øving, klarte å sette linsene inn på første forsøk. Jeg ble nok enda litt mer stolt enn den vanlige nordmann, men følelsen da jeg fikk det til var i hvert fall helt fantastisk. Nå er jeg klar for en litt ny hverdag hvor øyene fungerer mer optimalt enn de har gjort tidligere, uten briller,  jeg må bare vente på at linsene kommer til butikken så jeg kan hente dem.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg