Årets byfest

Musikken fulgte meg hele veien hjem. Jeg som var redd for å kjede meg der jeg gikk uten noe på ørene, hadde ingenting å bekymre meg for. Jeg kunne bokstavelig talt høre musikken helt fra jeg gikk fra sentrum og til jeg gikk inn døra hjemme 15 minutter senere. Der jeg gikk, fascinert over den høye musikken og himmelen som stod i brann bak trærne, var jeg stille takknemlig for at jeg ikke bor midt i byen. Forsåvidt greit i kveld, men etter kveldsvakt i morgen og før tidligvakt på søndagen, hadde ikke den musikken vært like gøy. Det er gøy når jeg kan oppsøke det, men samtidig trekke meg unna når jeg ønsker.

Jeg tenker tilbake på byfesten da jeg var ung og sammenligner med nå. Da var det dagtid som bød på det mest spennende. Karuseller, tyggis som lignet på sigaretter, godteri og følelsen av å gå rundt uten voksne. Man følte seg så voksen selv. I løpet av årene har det forandret seg. Nå er det kveldene som gir den beste stemningen. Konserter som spilles hver kveld tors-lør, på tre forskjellige secener. Der er det noe for de fleste. En fest hvor (nesten) alle er i godt humør, alle samles for et felles mål – kose seg i byen. Noe av det beste jeg vet med å dra ut er å møte nye mennesker man kan prate med. Det får man absolutt mulighet til på et sånt sted.

Beklager dårlig kvalitet på bildet, men kameraet var så lite oppe at jeg ikke har noe annet å bruke.

Nå er byfesten ferdig for denne gang, for min del. Selv om jeg veldig gjerne skulle vært og sett på noen konserter i morgen, så kaller pliktene og jobb må nesten prioriteres. Sånn er det å bli voksen, man får ikke vært med på alt. Jeg er veldig glad for at disse to dagene ble så bra. Jeg har kost meg masse både i går og i dag, og da er det greit at jeg ikke får vært med i morgen. Jeg har fått det jeg ville ut av disse dagene. Vi var i tillegg kjempe heldige med været, så det har vært så vellykket som det kunne bli. Jeg gleder meg allerede til neste år.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg