En side med kruseduller

Heei dere! Jeg skrev akkurat ferdig et helt innlegg, trykket “lagre som utkast” og begynte på et nytt. Det jeg skrev ble plutselig litt for sårt og personlig, og handler om noe som lett kunne blitt kjent igjen av folk jeg ikke vil skal vite så mye. Jeg får heller poste det senere. Hovedpoenget var i hvert fall at jeg dagdrømmer så mye for tiden at jeg nesten blir litt gal. I hvert eneste ledige øyeblikk flyter tankene over til noe spesielt. Det er om det samme hver eneste gang, bare forskjellige versjoner av den situasjonen. Det er så ille at jeg noen ganger må ta pauser fra det jeg driver med slik at jeg kan tenke ferdig. Jeg tror egentlig jeg har skrevet om noe lignende her før. Det tar så utrolig mye tid, men jeg klarer ikke å slutte. 

For å prøve å komme litt bort fra tankene mine i dag fant jeg frem noen tegnesaker. Ikke har jeg kreativitet eller tålmodighet til å lage noe ordentlig, men det var ikke poenget heller. Det skulle ikke bli fint. Hele poenget var at det skulle bare distrahere, og det funket. Derfor kan du ta dette som et tips om du trenger å få tankene over på noe annet – prøv å tegne. Det spiller ingen rolle hva du tegner, ikke hvis du ikke har tenkt å henge det opp i hvert fall. Og selv da spiller det jo egentlig ingen rolle. Alt er kunst. Jeg tegnet en halvmåne som lignet mest på en halvråtten banan, også prøve jeg å tegne den ene bamsen min som egentlig endte opp med å se ut som en bjørn tegnet av en 3-åring. Haha er godt ingen skal se på det. Jeg tegnet også en liten side med kruseduller, og ble overrasket over hvordan noe så lite og enkelt kunne virke så beroligende. Det funket så bra at fra nå av så skal jeg prøve å bli flinkere til å finne frem papir og fargeblyanter. Det viste seg å være god terapi, og det beste er at det er gratis haha! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg