Tildekket av snø

Det er snøøøø! Åh som jeg har gledet meg til dette. De siste dagene har jeg ofte hørt “hadde vært fint om det kom litt snø snart” og jeg har vært heelt enig. Det kalde været gjør ingenting godt så lenge det kun regner og er kaldt. Snøen gjør alt så vakkert og fantastisk. Jula blir ikke den samme uten snø og jeg håper dette varer helt til nyttår. Føler at snø er siste mulighet for at jeg skal få litt julestemning. 

Snøen er herlig, men fy søren så plagsom den kan være også. Ja, nå er jeg skikkelig nordmann som aldri er fornøyd med noen ting. Enten så er det for kaldt eller for varmt, for mye eller for lite osv… Meeeen det er faktisk litt irriterende å komme ut til en nedsnødd bil som man ikke hadde tatt med i beregningen. I går kom jeg nesten for sent til jobb fordi jeg måtte børste bort snø fra bilen, og i dag rakk jeg ikke vinmonopolet av samme grunn. Buhu og alt det der. Det er jo ikke de største tingene, men irriterende nok allikevel. 

De siste gangene jeg har kjørt bil har det derfor vært med iskalde hender som jeg nesten ikke klarer å bøye etter å ha børstet snø av bilen. Det finnes sikkert bedre måte å gjøre det på, og akkurat derfor blir jeg litt småflau der jeg står med våt jakke, iskalde fingre og snø langt nedi skoene. Jeg burde jo sikkert ha funnet frem noe annet å ta snøen med, som en kost eller noe, men det har jeg ikke hatt tid til. Ikke vet jeg hvor vi har noe sånt heller.

Det er også ganske flaut å kjøre ute med en halvveis snøtildekket bil hvor det bare er så altfor tydelig at jeg har prøvd å ta bort alt med hånda. Det stopper liksom litt her og der, og på toppen av bilen er det en lang strek i midten som jeg ikke klarte å strekke meg til. Jeg prøver desperat å se om noen andre biler har like mye snø på seg, om det er vanlig å fjerne snøen på taket eller om det er greit at den ligger der… Jepp, jeg overtenker så til de grader, men det er liksom så flaut om jeg er den eneste i Norge som ikke har skjønt dette med å fjerne snø fra bilen i julen. Dessverre for meg så ser det ut til at de fleste har garasje og antall biler som bærer preg av å ha vært nedsnødd er minimal.

Selv om jeg stresser litt unødvendig mye før jeg skal kjøre bil, så koser jeg meg også masse med å kjøre rundt i snøtildekket landskap. Jeg titter ut på trærne og husene som alt er dekket i hvitt og krysser fingrene for at dette ikke forsvinner med det første. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg