Det var bare én natt som skulle til

Etter én god natts søvn er jeg heeelt uthvilt og har plutselig så mye energi at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er tilbake til den gamle meg og det føles helt fantastisk. Jeg har den siste uka vært trøtt, sliten, kvalm og elendig. Jeg har ikke orket noen ting, ønsket å sove hele dagen og ting har generelt vært litt kjipe. Jeg har lurt på hva som skjedde med all energien min og lurt på om jeg faktisk bare hadde mista det. Tenkte at det kanskje var borte og ikke kom tilbake. Nå vet jeg at det ikke er sånn det er. Kroppen var på stort underskudd av søvn. Mest sannsynlig har det vært grunnet så mange nattevakter, dagvakter og lite fritid den siste måneden. Det hele toppet seg forrige uke med kvalme hver dag, tunge øyelokk og mye gråting haha. Jeg har virkelig bare vært såå sliten. 

I dag er jeg tilbake. Jeg hopper rundt i huset. Jeg hører på musikk og har mest lyst til å dra på treningssenteret en tur. Har dessverre ikke tid til det da jeg begynner på jobb om en time. Jeg får bare ikke uttrykt hvor deilig det er å være tilbake. 

Det er flere som sier “ikke slit deg ut nå da”, men de kan jo ikke tro at jeg gjør det med vilje. Det hjelper veldig lite å få høre de ordene da det enten er for sent, eller så er det i hvert fall noe som er litt vanskelig å forhindre da jeg som oftest ikke vet hvor sliten jeg kommer til å bli. Som en som prøver hardt å passe på min mentale helse så godt jeg kan, prøver jeg ikke å gjøre slik at jeg blir utslitt. Jeg klarer bare ikke alltid å beregne hvordan det blir. Denne gangen var det feilberegninger + en litt umulig turnus som var grunnen. Det ble vel litt mye med så mange nattevakter og døgn som var helt ute av sync i så mange uker. 

Nå er jeg i hvert fall tilbake og de neste 4 dagene har jeg fri og dermed muligheten til å holde det på dette nivået. Jippi haha jeg er så glad nå. 

Ha en fiiin fin dag alle sammen!

Licensed from: Skitterphoto pixabay.com

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg