Tenk å være så spontan

Processed with VSCO with f2 preset

Kvelden i går og dagen i dag ble ikke helt som jeg hadde forventet. Da jeg i går satt hjemme i sofaen med familien og spiste taco, så på “modern family” og hadde håret i en dott med joggebukse og hettegenser på, trodde jeg ikke at kvelden skulle ende opp på byen i Oslo. Jeg som nesten var klar for å gå i seng. Jeg som aldri hadde gjort noe slik tidligere, satt plutselig å planla et vors da klokken var blitt halv elleve på kvelden. 

Først begynte det som en liten spøk. “Vi burde vært ute på byen nå”. Vi begge lå i hvert vårt kosetøy, hjemme hos oss selv, uten å egentlig ha noen planer om drikking eller festing. “Helt enig! Det hadde vært gøy”. Jeg sendte snappen med bilde av TVen og tenkte for meg selv at det hadde vært gøy, men det var jo alt for sent på kvelden til å planlegge noe sånt. “Kvelden er enda ung”. Jeg smilte for meg selv, kunne dette faktisk skje? Kunne vi klare å være så spontane at vi faktisk tok på oss ordentlige klær, fikset oss, gikk til stasjonen og tok siste tog inn til Oslo.

Plutselig var hun her. Drikken i en pose i hånden, den vanlige sminken i veska som hang over skulderen. Vi hørte på musikk, sminka oss og drakk. Fy søren så gæren jeg følte meg da haha. Tenk at vi begynte å vorse 23:15, uten å tidligere hatt noen som helst planer om det. 

Det er ofte de spontane ideene og opplevelsene som blir best, og dette var en av dem. Det ble en veldig koselig (kald) og morsom kveld som jeg absolutt ikke angrer på. Det meste av tiden ble enten tilbragt ute i kulden eller på nach, men akkurat det var ikke noe problem. Vi var kledd for vinteren og møtte mange hyggelige folk på veien. Jeg synes tiden gikk utrolig fort og hadde det ikke vært for at vi hadde noen som kunne kjøre oss hjem, så hadde vi sikkert blitt noen timer til.

Da vi endelig kom hjem igjen etter at klokken hadde passert fem på morgenen var vi begge veldig slitne, men fortsatt i godt humør. Vi ordnet oss toast og var enige om at brød med smelta ost var mye bedre enn kebab etter en tur på byen. Deretter la vi oss i sengen og sovnet innen minutter begge to. 

Jeg fikk virkelig det beste ut av dagen i går. Både fikk jeg sett på serier og spist taco med familien, og jeg fikk møtt venner og hatt det gøy ute på byen. Det var en helt perfekt dag og her jeg sitter kjenner jeg på hvor deilig livet er akkurat nå. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg