Endelig føle seg uthvilt

Processed with VSCO with f2 presetAltså å ha fri denne helgen føles heelt fantastisk. Forrige helg jobbet jeg natt fra fredag til mandag. Selv om jeg egentlig hadde mye fri på dagen ble disse timene brukt til å sove og spise. Det er derfor så utrolig deilig å ha fri både i dag og i morgen. 

Dagen startet helt fantastisk. Jeg sov lenge og godt og er mer uthvilt nå enn jeg har følt meg på lenge. Jeg har faktisk ikke hatt lyst til å legge meg til å sove i det hele tatt i hele dag og det er lenge siden. Det har den siste tiden vært så mye forskjellige døgnrytmer at hodet har gått helt i surr. Det er utrolig deilig å kjenne på det å være litt uthvilt igjen, selv om jeg vet at det ikke varer lenge da jeg skal jobbe netter igjen både mandag og tirsdag. 

Jeg har prøvd å bruke dagen fornuftig, men et eller annet sted på veien mistet jeg helt motivasjonen. Du vet når du begynner så fint med å rydde i alt av skuffer og skap. Ting blir lagt i “kaste” og “gi bort” hauger, og den fantastiske følelsen av å få litt orden på ting kommer over deg. Dette varer helt til det ikke gjør det lenger. Midt i ryddingen i dag sa det stopp og nå ser rommet mye verre ut enn det gjorde før jeg begynte med dette lille prosjektet. Sengen er full av klær, belter og papirer som gjør at det er vanskelig å finne plass til å sitte i den. Pulten ser også helt forferdelig rotete ut, men det har den gjort i flere uker så akkurat der får jeg ikke skyldt på dagen i dag. Alt har også blitt enda verre nå som jeg begynner å fylle det hele opp med julegaver i tillegg… 

Processed with VSCO with f2 preset

Ellers i dag så har jeg sett på en treningsvideo på youtube som gjorde meg utrolig inspirert til å jobbe for målene mine. Eneste problemet her er at jeg ikke er motivert nok til å gå ut i kulden, helt til nærmeste busstopp, for så å komme meg på trening. Hva jeg får gjort hjemme er ganske begrenset og ofte blir det bare halvveis utført hvis jeg bare holder meg til rommet. Aaah first world problems det her altså. Jeg tror jeg bare må ta meg en tur til kjelleren og ta noen øvelser der, kanskje det hjelper å komme ut av rommet… På den tanken er det akkurat det jeg skal gjøre nå.

Jeg håper virkelig at dere også får en kjempe fin lørdagskveld uansett om du er på jobb eller hjemme eller tilbringer dagen noe annet sted. Jeg skal komme meg ned og bruke motivasjonen på noe produktivt før familietid i kveld. Vi snakkes senere! 

 

8 kommentarer

Siste innlegg