Selvbruningskrem

I dag har jeg for første gang bevisst brukt en krem som skal gi brunere hud. Jeg sier bevisst fordi det ikke er første gang jeg har brukt den kremen. Denne kremen fikk jeg til jul for et år siden (eller to…) og den har vært i bruk én gang tidligere. Jeg husker det så godt for dette var før jeg visste hva den gjorde og ble dermed veldig sjokket dagen etterpå da jeg så på armen min. Det var kveld, jeg var tørr på armene og tenkte jeg skulle smøre dem inn – det er jo det man gjør når man er sprukket opp i huden. Jeg tok den første kremen som lå tilgjengelig. Flasken hadde en gyldenbrun farge uten at dette vekket noen mistanke hos meg. Armene ble smurt inn, slik som jeg pleier. Jeg var verken så veldig nøye på hvordan jeg smurte eller hvor mye jeg brukte, det ofret jeg ikke en tanke en gang. Jeg smurte meg inn i mørket og la meg til å sove. Utover den neste dagen ble jeg veldig bevisst på noe rart på armen min. Den hadde tydelige merker etter 3 fingre. Haha jeg skjønte absolutt ingenting. På én natt hadde det plutselig dukket opp fingermerker på den ene armen mine. Ikke bare var det overraskende, det var også ganske kjipt da jeg veldig ofte har på meg t-skjorter. Det var også på en sånt sted som ikke var så lett å skjule. Da måtte jeg i så fall sminket over, men det ville føltes enda rarere. Etter å ha innsett hva som var årsaken til disse fingermerkene ble jeg veldig redd for å noen sinne bruke den kremen igjen. Den ble plassert nederst i en skuff og ikke tatt opp igjen – før nå. 

Etter jeg bleket håret ble jeg bevisst på at en mer gyllen farge i huden kunne gjort seg. En liten sånn sommerglød midt på vinteren. Ikke noe ekstremt, ikke sånn at det egentlig syntes heller, bare en liten antydning til å ikke være likblek. Jeg googlet kremen, leste en review som var veldig positiv til den, og bestemte meg for å prøve en gang til. Denne gangen litt mer bevisst på hvor og hvordan jeg smurte den inn. 

I dag bestemte jeg meg for å rette håret og tenkte at det var perfekt tid for å smøre inn kremen samtidig. Da kunne den få tørke inn mens jeg brukte rettetangen. Selv om jeg ikke har brukt disse greiene før så kan til og med jeg forstå at det er en fordel å ikke få det på klærne rett etter at det er smurt inn. Problemet har vært at jeg ikke har kommet borti så veldig mange situasjoner der det var naturlig å stå naken midt på gulvet uten å være nær noen møbler, men dette var perfekt. 

Med unntak av ryggen gikk det veldig fint. Selv om jeg akkurat nå kom på at jeg glemte å smøre inn beina… Magen og armene var enkle, men å smøre inn ryggen derimot var veldig klumsete. Den krevde mye speil og armer i rare og vonde posisjoner, men jeg tror jeg fikk det til. Nå blir det spennende å se om resultatet blir bra. Jeg viser som oftest ikke så mye hud om vinteren, så blir det helt forferdelig kan det heldigvis enkelt skjules med gensere. Dette får bli en øvelse før sommeren hadde vært fint med litt ekstra farge når den tid kommer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg