Julegaveshopping i novemeber

Jeg har allerede begynt å handle julegaver, hvor digg er ikke det? Jeg har lenge planlagt å prøve å få gjort hele handelen denne uken da det gjerne er en del rabatter rundt omkring i dette som kalles “black week”. Det var ei på jobben som ga meg ideen. Hun hadde brukt et salg for en stund siden til å handle inn halvparten av det hun skulle. Jeg stjal litt av ideen hennes og tror faktisk julegavene i år blir ganske kule. Jeg kjenner at det ikke har noen ting å si om de jeg gir til, gir noe tilbake. Jeg gleder meg bare til å forhåpentligvis få gjennomført denne ideen jeg har, slik at jeg kan bli fornøyd med hvordan det blir. Haha akkurat nå er gleden av å gi så stor at jeg tror nesten aldri jeg har vært borti noe lignende før. 

Hele dette black friday og black week opplegget er veldig omdiskutert. Noen butikker skrur opp prisene før denne uken, slik at de halvdårlige salgene virker mer innbydende. Det er gjort undersøkelser som viser at de “villeste tilbudene” gjerne kan være like bra, eller kanskje til og med litt dårligere, enn andre tilbud som kommer titt og ofte i løpet av året. 

Jeg synes egentlig at “black week” godt kunne gått tilbake til å kun være “black friday”, også kunne tilbudene den ene dagen vært helt syke! I tillegg blir jeg helt stressa av å ikke vite om det kommer noe bedre, om jeg skal slå til nå eller om jeg skal vente. Haha, så det er det problemet også. Uansett hva jeg tenker om black week, så vil jeg dette året utnytte det mer enn jeg har gjort før. Jeg føler at det viktigste er å ikke handle fordi man føler man MÅ. En bør gjøre det fordi det er noe man trenger som ville vært praktisk å bruke disse tilbudene til – slik som julegaver. Også må en gjerne gjøre litt research slik at en ikke blir lurt av de butikkene som kjører dårligere tilbud enn resten av året. Det er ekstremt unødvendig å fly rundt på senteret, blant halve Norge, og kjøpe noe du kan få 500kr billigere om 3 uker…

Jeg har allerede handlet inn noen småting til venninner, men til familie er jeg helt blank. Kreativiteten tar slutt, og jeg tar mer enn gjerne i mot tips til hva jeg kan gi for eksempel mor, far og bror. Søster tror jeg kanskje jeg har en ideen om, men det er litt lettere der. Vi har ganske like interesser, så jeg føler jeg kan få til noe passende på egenhånd. Hvis du har noen gode ideer på hva en kan gi foreldre og søsken som du ønsker å dele, så legg igjen en kommentar. Om jeg får noen ideer, pluss hvis jeg kommer på noe selv, så kan jeg prøve å lage et lite “julegaveguide” innlegg. 

Licensed from: Nietjuh pixabay.com

 

4 kommentarer
    1. Sliter selv å finne på gaver til familien . Hadde vært lettere om jeg kunne funnet på ting til meg selv . For det er mye jeg kunne tenkt meg . Pleier aldri å handle da det er black friday , det blir for mye mas for meg . Og så er det ikke så billig som folk skal ha det til . Lykke til med julehandelen , jeg skal gjøre ferdig mine denne uken .

    2. Jeg begynte tidlig i år, siden jeg er gravid. Det er utrolig vanskelig å finne gaver til familien, heldigvis har de fleste trengt noe spesielt, men aldri lett. Jeg er heldigvis snart ferdig. Lykke til videre med julehandelen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg