En veldig vellykket kveld

Nå har jeg akkurat tatt på meg klær igjen for tredje gang i dag. Jeg har prøvd å få meg litt søvn to ganger slik at natten skal bli lettere å takle. Jepp, nattevakt igjen. Det har vært mange uker med anttevakter, men jeg begynner å se slutten. Da en kollega spurte om jeg kunne bytte en helg med henne så trengte jeg ikke, for første gang på mange uker,  å sjekke om det passet med nettene jeg jobber. Jeg har 5 nattevakter igjen denne måneden, også kan jeg slappe av litt. Da kan jeg endelig begynne å få på plass døgnrytmen og hverdagen igjen. Som jeg gleder meg!

I går var det quiz og det var kjempe gøy. Jeg var på gruppe med to venninner som jeg ble kjent med i Afrika, pluss han som hun ene bor med. Vi var et utrolig bra lag og det skilte kun 1 poeng mellom oss og vinnerne. 1 poeng altså! Jeg hater å tape, spesielt når det er så nærme. Jeg ble egentlig litt småsur der jeg satt, men tok meg fort sammen (med unntak av noen godt plasserte “Ett poeng! Er det mulig?” som unnslapp litt her og der). Jeg hadde ikke trodd at jeg kom til å være ute så lenge, eller kjøpe så mange drinker og cider den kvelden, men tiden flyr når man har det gøy. Da Ellen skulle dra hjem i tolvtiden kunne jeg ikke forstå hvordan det hadde blitt så sent. Jeg var ikke trøtt i hvert fall og ikke i nærheten av å ville avslutte. Det var dumt at hun måtte dra tidligere, men det er vel sånn det er når man bor midt ute i ingenmannsland. Det var i hvert fall utrolig koselig og se henne igjen da hun de siste månedene har bodd langt unna. Nå flytter hun hjem igjen og det gleder jeg meg til. Det er alltid litt lettere å holde kontakten da. 

Etter byen dro vi på et lite nach hos hun andre venninna mi, og tok med to personer til som hun kjente som var der. Vi spiste mat som hun lagde og drakk vann, som nok var utrolig lurt med tanke på denne dagen. Jeg følte jeg dro dit bare for å få servert nattmat og drikke for deretter å dra igjen, men er vel kanskje litt sånn det blir etter midnatt ute på byen.

Jeg kom hjem og la meg i 3-tiden etter en utrolig vellykket kveld, og en rimelig skummel tur hjem alene i mørket. Jeg er så glad for at vi dro ut i går, det er sånne øyeblikk som blir til gode minner og som jeg tar med meg videre. Dette må vi gjøre igjen, men da skal vi vinne!

6 kommentarer

Siste innlegg