Han ville så gjerne hjelpe

Jeg dro på power på strømmen. Hadde egentlig tenkt til å gjøre det i går etter jeg hadde kjørt søsteren min til trening, men på vei hjem ble jeg så kvalm at jeg nesten måtte kjøre til siden og gå ut av bilen i fare for å kaste opp på hele meg, setet, rattet og gulvet. Det hadde vært helt krise. Så i går måtte jeg bare kjøre hjem med sammenbitte tenner og åpent vindu, så fikk jeg ta power i dag. 

På natten i går var jeg inne hos en pasient. Jeg hadde sittet på gulvet, telefonen i lomma slik den alltid er, og var på vei opp i stående stilling. Telefonen datt ut av lomma, slik den så ofte har gjort, men denne gangen var det annerledes. Jeg plukket den opp og av en eller annen grunn sjekket jeg ut kamera på baksiden. Der hvor det er litt åpning mellom deksel og kamera så jeg det – telefonen hadde knust. Jeg som i et år har sagt “jeg håper telefonen knuser så jeg får dratt nytte av den forsikringen jeg kjøpte”, visste innerst inne at det helt sikkert var for sent. Jeg trodde egentlig forsikringen holdt til desember, men da jeg så den knuste skjermen fikk jeg en følelse av at det ikke kom til å holde. 

I dag dro jeg på power. Jeg holdt kvalmen i sjakk ved å spise en brødskive med gulost før jeg dro. Det kom en mann bort til meg mens jeg tittet på den nye iphone xs (som jeg ikke en gang har fått med meg at har kommet ut). “Kan jeg hjelpe deg?”. Jeg forklarte situasjonen og han gikk på PCen for å hente informasjon om avtalen min. 

Det viste seg at forsikringen gikk ut for fire dager siden. FIRE DAGER! Er det mulig å ha så uflaks? Det eneste jeg trøster meg med er at den ikke gikk ut i går slik at jeg kunne ha rukket det om jeg ikke hadde vært så kvalm. Jeg ble stående ganske lenge å prate med han. Jeg merket at han så gjerne ville hjelpe, ville finne et smutthull som gjorde at jeg kunne få den fikset til en pris under 3000kr, men det var ikke noe håp. Det eneste vi kom frem til var at nesten gang jeg kjøper mobil så bør jeg kjøpe med swap. 

Så det var min dag. Utrolig irriterende og kjipt, i hvert fall siden den har tålt utallige turer i gulvet, unntatt tre dager etter forsikringa gikk ut… Tror nok ikke jeg skal prøve å spille noe lotto denne uken i hvert fall. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg