Det kan bli for mye av det gode

Da jeg dro hjem fra jobb i går kveld snappet jeg om hvor lyst jeg hadde på både kaker og godteri. Samtidig har jeg lyst til å passe inn i en fin kjole til helgen, så da droppet jeg det. I dag hadde ikke søtsuget gitt seg og jeg vurderte frem og tilbake om jeg skulle innom kiwi på vei til jobb for å kjøpe noen sjokoladeboller. Jeg så dem for meg, tenkte på hvor myke og gode de kunne være. Dette vurderte jeg helt til jeg kom frem på jobb og bestemte meg for å la være, jeg hadde tross alt ikke bruk for det.

På jobb skiftet jeg, gikk opp til avdelingen og var ganske fornøyd med at jeg hadde klart å holde meg unna. Unnskyldningen at det er Halloween, og som søsteren min sa «på Halloween må alle få godteri», kunne fort blitt brukt for å rettferdiggjøre kjøpet.

Inne på vaktrommet ble alt ødelagt. Det første jeg så var pepperkake, sjokolade og marsipankake. Den kaka så helt utrolig god ut, og jeg som er så glad i det. Jeg ble rent stresset over tanken på at jeg kanskje ikke skulle få kake om det skulle bli tomt før jeg satt meg til pause.

Plutselig var den kaka alt jeg tenkte på. Jeg både tenkte på hvor mye jeg kunne ta uten å få rare blikk for å ha tatt et litt for stort stykke, samtidig som jeg krysset fingrene for at det skulle være mer igjen til min spisepause, det var det. Jeg kastet nesten i meg maten for å rekke den kaka, og midt i mitt eget kappløp mot tiden var det ei som lurte på om jeg ville ha hennes porsjon med sjokoladepudding og vaniljesaus. Jeg så på henne og sa «men jeg kan jo ikke spise bååde sjokoladepudding og kake». Hun svarte at joda det kunne jeg, det fortjente jeg. Det var akkurat det svaret jeg ville ha.

Rett etter brødskive nummer en, på vei til å spise brødskive nummer to, stoppet jeg opp et par sekunder og lurte på om jeg kanskje skulle droppe den andre slik at jeg skulle få mer plass til dessert. Det burde jeg gjort. I stedet tenkte jeg på det mamma lærte meg om mat først og dessert etterpå og endte opp med å spise altfor mye og være veldig unødvendig stappet etter jeg var ferdig.

Haha ca et sånn her blikk sendte jeg alle som prøvde seg på å ta et stykke

Nå sitter jeg med en følelse av at jeg kanskje kunne droppet den sjokoladepuddingen, eller i hvert fall den siste brødskiven. Det var ikke en behagelig følelse jeg satt igjen med i magen min to brødskiver, en sjokoladepudding med vaniljesaus og et relativt stort stykke med marsipankake senere.

Haha ååh jeg håper det er flere som kjenner seg igjen i dette. Det ble en veldig hyggelig Halloween her på jobb da. Det ble absolutt godis på meg slik som min søster sa jeg måtte ha, og nå gleder jeg meg til å komme hjem og legge meg flatt nedpå og bli kvitt følelsen av å være en stappa julepølse.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg