Ikke helt for meg

Dagen i går var utrolig hyggelig. Jeg og ei venninne dro ut for å handle til oktoberfest som vi skal på, på fredag. Vi dro på den ene kostymebutikken vi vet om i området, og spurte der om de hadde det vi så etter. Vi fikk et hefte vi kunne bla igjennom for å titte på de forskjellige antrekkene. Planen var egentlig å dra derfra til et annet sted om ikke vi fant det vi lette etter, men utifra heftet å dømme hadde de alt det vi har sett rundt på nettet. Det var derfor tvilsomt at de hadde noe mer et annet sted.

Jeg skjønner nå at oktoberfest er en litt mindre kreativ versjon (altså, kreativ for deltagerne) av halloween. I hvert fall hvis man skal dømme på kostymene. Med mindre kreativ mener jeg at det kun er én type kostyme som gjelder, det er korte kjoler som nesten ikke går over rumpa. Enten det, eller så er de kjolene bare laget for folk som er 155cm høye – og det er i så fall ganske upraktisk. For en på 180cm var det i hvert fall lite å finne. 

Etter å ha lett igjennom katalogen, funnet den ene som vi syntes så grei ut (og som ikke så altfor kort ut), ba vi om å få se den. Jeg kunne nesten brukt den som genser. Jeg tror faktisk ikke den dekket halve bakpartiet mitt en gang. Jeg tror oktoberfest blir gøy, men vi fant fort ut at vi kunne klare oss uten de kostymene.

Siden vi ønsker å kle oss litt spesielt for anledningen bestemte vi oss heller for at vi kan bruke en rutete skjorte som vi har hjemme og flette håret. Hjemmesnekra og billig, og ikke minst – anstendig. 

Nå gleder jeg meg til en skikkelig fest på fredag. Vi trenger det begge to. God stemning, gode venner og godt å drikke. Ikke for mye å drikke så klart, bare sånn akkurat passe. 

Photo by Scott Warman on Unsplash

 

2 kommentarer
    1. Ja det er helt tragisk med de kostymene. Mange kostymer er kun for de småe og veldig tynne. Men det er jo mye bedre å kunne lage til noe selv 🙂 Det høres så morsomt ut med oktoberfest, jeg har faktisk aldri vært på en sånn fest før, men jeg tror det hadde vært morsomt 🙂
      Ha en fin dag

    2. Tina, alenemamma til tre som 2: Ja,enig! sparte også veldig mye penger på det, noe som alltid er en stor bonus. Aldri vært på en sånn fest før, selv. Dette blir første gangen, men tror kan bli veldig artig 😀
      Ha en kjempe fin dag du og!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg