En liten roadtrip

Hei hei!

Starten på dagen i dag var veldig like starten på dagen i går. Og i forigårs. Jeg våkner trøttere og trøttere for hver morgen som jeg må stå opp tidlig, kaster i meg et par knekkebrød, kjører til jobb, skifter og jobber helt til slutten av vakta. Selv om de vanlige rutinene er de samme hver dag, uavhengig av hvilke pasienter jeg har, så er ingen dager like. Det er derfor alltid like spennende og lærerikt på jobb, og selv etter å ha jobbet 80% i 2 måneder, lærer jeg noe nytt hver dag. Men, selv om jobb er spennende, er det søren meg mye gøy man kan gjøre i fritiden også!

I ettermiddag er planen at jeg og Ingri Malene skal ta bilen og kjøre rett til Fredrikstad når vi begge er ferdig på dagvakt. Eller, rett dit blir det nok ikke. Jeg kjører mamma og pappa sin leaf som har rekkevidde ca Lillestrøm-Oslo (hvis det er en veldig kald dag), så et par ladestopp på veien må påberegnes. Dette har jeg informert Ingri Malene om, og hun sa det var greit, så da blir det sånn. Det kan bli alt fra 1-3 stopp per vei, det er bilen som bestemmer. Alternativet er å ta tog, men det har vi begge lite lyst til da det er x antall soner herfra og til Fredrikstad, noe som betyr mye penger i togbillett. Synes det da er litt mer behagelig å kjøre bil, så styrer man litt selv også. 

Egentlig ville jeg overraske Ellen helt, slik at hun ikke visste at noen av oss kom. Plutselig kunne vi stå på døren hennes, også kunne hun blitt kjempe overrasket og kjempe glad. Faren var at hun kunne finne på å for eksempel ta en ekstravakt på kvelden. Det hadde vært litt småkjipt å kjøre helt dit, stoppe 3 ganger på veien for å lade, også var hun ikke hjemme en gang… 

Vi sa ifra i går. Hun virket veldig glad for at vi kommer, så da går det greit. Det blir uansett gøy med en liten roadtrip for å besøke en venn som kanskje har behov for litt besøk der hun sitter i leiligheten sin alene i Fredrikstad.

Nå skal jeg reise avgårde, men vi snakkes!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg