Alt jeg burde få gjort

Her jeg sitter og kaster i meg frokosten med pulsen i 200 og hjertet i halsen, skjønner jeg hvor fantastisk dårlig idé det var å takke ja til en ekstravakt på jobb i dag. Da jeg våknet hadde jeg ikke ryddet rommet, så det var det første jeg gjorde da jeg stod opp – kl 6. Jeg er overrasket over hvor bra det faktisk ble. Siden vi har en del familie som kommer fra langt borte, skal de sove her, i natt, før konfirmasjonen i morgen tidlig. Det er jo greit at kusina mi slipper å sove midt imellom alt av skittentøy og annet rot som lå rundt på gulvet.

Jeg har fortsatt ikke funnet ut hva jeg skal ha på meg, så rett etter jobb må jeg dra på senteret og prøve å finne en kjole. Jeg har fortsatt ikke peiling på hva jeg vil bruke, og begynner å kjenne litt på stresset nå. Det hadde vært greit å ha en liten idé om hvordan jeg vil at det skal se ut i hvert fall. 

Jeg vet også at mamma og pappa kunne trengt hjelp her hjemme i dag. Det er så mye som skal ordnes før i morgen. Hadde jeg vært smart nok til å takke nei til den vakten, vet jeg at jeg kunne gjort veldig mye nyttig for å hjelpe.

I kveld skal jeg på bursdagsmiddag til Nora. Jeg er helt sikker på at det blir veldig hyggelig. Problemet er bare at siden jeg tydeligvis er så utrolig dårlig til å planlegge, så er det sikkert 50 andre ting jeg burde brukt kvelden på. Huff, hvordan skal dette gå..?

Hadde jeg ikke tatt den ekstra vakten i dag hadde jeg hatt mye bedre tid til å finne noe å ha på meg. Jeg har funnet ut at å gå naken ikke er et alternativ. Da hadde jeg også slippet å hatt sviende øyne av trøtthet. Jeg trenger virkelig å sove ut, men får lite mulighet til det nå. Jeg har søndagen da, så den dagen skal brukes på å sove akkurat så lenge jeg vil. Typisk at jeg helt sikkert våkner kl 7 den dagen…

Hadde jeg ikke tatt på meg den ekstravakten kunne jeg også hjulpet til her hjemme og prøvd å senke stresset et par hakk. Det er nok som må gjøres, og jeg vet at mamma nok ikke synes det er veldig kult at jeg er opptatt hele dagen. Søren! Jeg som alltid har trodd at jeg var ganske flink til å planlegge. Problemet var at da jeg ble spurt om jeg kunne ta denne vakten, så kom jeg ikke på noen god unnskyldning for å si “nei”. Akkurat nå har jeg sånn ca 10 unnskyldninger som jeg kunne brukt. Oh well, det ordner seg nok, det gjør det alltid. 

Nå skal jeg i hvert fall komme meg på jobb, der får jeg ikke gjort så mye fra eller til uansett. Etter det skal jeg dra på senteret og kjøpe kjole, og forhåpentligvis får jeg tid til å hjelpe til litt hjemme før jeg må reise videre på bursdag i kveld. 

Ønsk meg lykke til da! For å klare alt jeg må få til, så tror jeg at jeg kan trenge det. Beklager for et rotete innlegg også, men akkurat nå er det sånn hodet mitt er – rotete. 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg