Det kunne jo vært verre

Jeg kom til garderoben på jobb, trøtt som en dupp. Jeg håpet at ingen jeg kjente skulle se meg, for det siste jeg trengte var å måtte smile og prate til noen. Jeg møtte ingen.

I garderoben begynte jeg å skifte klær. Jeg var faktisk så trøtt at i det jeg dro t-skjorten over hodet, kjente jeg hjertet hoppe over et slag da jeg brått blr usikker på om jeg faktisk stod i garderoben. Et lite øyeblikk ble jeg redd for at jeg hadde begynt å kle av meg i gangen utenfor. For de som lurer: det hadde jeg ikke. Jeg stod trygt plassert i garderoben, og ble rent forundret over hvordan hjernen min bare ikke fungerte. 

Det kommer kanskje ikke som noe sjokk at på en sånn kjip dag, når verden ser mer svart ut enn fargerik (fordi øynene er mer lukket enn åpne), måtte jeg også ha en kjip hendelse… Jeg dro ned glidelåsen, ettersom jeg hadde funnet ut at jeg faktisk stod i garderoben, og kjente at der glidelåsen skulle stoppet, fortsatte hånden videre. Glidelåsen hadde nemlig blitt ødelagt! 

Mens jeg stod der og forbandet meg over at buksa måtte kastet når jeg kom hjem, takket jeg samtidig høyere makter for at jeg bruker uniform på jobb. Det fikk så være at den ene knappen i buksa til uniformen, manglet. Den kunne skjules. 

Etter en egentlig veldig fin dag på jobb, hadde alle morgenens problemer forsvunnet ut av hodet mitt. Det var ikke før jeg kom til skapet og så glidelåsen ligge separert fra resten av buksa, at jeg kom på det igjen. Det er noe rart med det. Så fort den man drar i blir borte (that’s what she said), så vil ikke noen ting holde seg lukket. Det spiller ingen rolle om jeg dro den opp uten “håndtaket”, hver gang jeg gikk et skritt, eller bøyde meg, så åpnet den seg på vidt gap igjen. 

Løsningen ble å legge veska strategisk foran “skrittet” og komme meg til bilen. Hva jeg skulle gjort om jeg ikke hadde uniform på jobb, vet jeg faktisk ikke. Jeg måtte vel gått og flashet meg til hele avdelingen da… Så joda, morgenen kunne helt klart vært verre, men den kunne vært litt bedre også. Konklusjonen blir at så lenge resten av dagen er bra, er alt ting godt. 

Licensed from: Uki_71 pixabay.com

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg