Jeg kan bare ikke sånt

Til helgen er det konfirmasjon. Det er en glad begivenhet. Hele familien, nære og ikke så nære, og venner, med mer, samles. Det blir god mat, kaker, fest. Alt ligger til rette for en kjempe bra dag. Jeg har bare et problem: hva i all verden skal jeg ha på meg?

Jeg har googlet opp og ned i håp om å finne noe. Jeg har sjekket ut samtlige nettsider som selger klær, og jeg vet at å dra på senteret kommer til å føre med seg lite hell. Jeg aner ikke hva jeg ser etter en gang. Det eneste jeg vet er at den ikke må være for kort, for utfordrende, for dyr eller svart. Kanskje ikke helt hvit heller, det gir litt vel mye bryllupsfølelse. Jeg ønsker en kjole som er lang, gjerne med litt blomster eller blonder, men ikke noe som ser ut som jeg skal på ball. 

Plutselig stod jeg ikke igjen med så mange alternativer. I skapet finner jeg ingenting, det vet jeg uten at jeg trenger å ta en titt en gang. Jeg bruker egentlig veldig lite kjoler, så utvalget er minimalt. Det er så mange som er kjempe flinke til å pynte seg. De ser classy ut og passer alltid til anledningen, uansett hva det er. Jeg er ikke en av dem. Kreativiteten og forståelsen for sammensetning av klær, har jeg dessverre ikke vært så heldig og fått. Jeg har ikke noe særlig med stilsans, og forstår meg ikke på venninner som ønsker å handle inn til kjærestene sine. Jeg sliter nok med å finne noe til meg selv, det siste jeg trenger er å måtte prøve å finne noe til noen andre. Ikke at det foreløpig er et problem, jeg er singel som en pringle.

Så leting blir hovedprioritet denne uken. Jeg mistenker at mamma ikke hadde blitt sånn altfor fornøyd med meg om jeg dukket opp i bare undertøyet… Noe må jeg bare finne, det er liksom ikke noe alternativ. Jeg håper det faller en passende kjole ned fra himmelen. Det hadde vært praktisk det!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg