Hvorfor kjøre til trening?

Et lite bilde fra forrige trenignsøkt

I dag trente jeg ben med Nora, og det var knallhardt! Fy søren som bena skalv da vi var ferdig. Svetten rant og det mest fristende var å ta en dusj. Selv om det var hardt mens vi holdt på, var det helt sinnsykt deilig også. Nå er det litt over en uke siden sist vi var der.

Jeg tror dette er det lengste jeg har klart å holde det gående med treninga, noen gang.Jeg er så utrolig glad for at jeg har fått denne driven.

Rett før Nora sendte melding om at hun var utenfor, tenkte jeg på hvor rart det egentlig er å kjøre til trening. Vi kjører til et hus hvor det eneste vi gjør er å bevege oss. Det er faktisk ingen annen grunn for å dra på et treningssenter (med mindre du jobber der). Jeg har i hvert fall aldri møtt noen som har tatt seg bryet med å skifte klær og dra på trening, om ikke de faktisk skulle trene. 

Det hadde tatt meg ca 20-30 min å gå til trenignsenteret. Deretter hadde jeg trent styrke i ca 45min-60min. Å skulle gå hjem igjen etter en slik benøkt som vi hadde i dag, tror jeg ikke at jeg hadde giddet å gjøre. Da hadde jeg heller droppa å trene og det hadde vært litt dumt. Styrke er veldig viktig spesielt for meg som jobber som sykepleier. Det hadde også tatt utrolig mye lenger tid fra jeg forlot hjemmet, og til jeg kom tilbake igjen. Tid jeg gjerne ikke gidder å prioritere på sånt i hverdagen (selv om jeg helt sikkert burde). 

Jeg har også funnet ut at jeg synes trening er mye lettere på et treningsenter. Da vet jeg at når jeg er der, gir jeg alt! Det er ikke snakk om å sitte på mobilen, eller løfte bittelitt vekter som ikke bringer frem en eneste svettedråpe. Når jeg drar på trening vil jeg gjøre en ordentlig jobb. Det beste er å virkelig kjenne at jeg har brukt kroppen, når jeg kommer hjem igjen. 

Jeg har prøvd å trene hjemme før, og for meg funker det dårlig. Jeg får null motivasjon, og klarer å holde det gående en uke. Maks.

Så der er egentlig svaret på hvorfor jeg kjører til trening. Dørstokkmila blir litt mindre, og hadde jeg skulle gått hver gang hadde jeg heller droppa det. Så godt kjenner jeg meg selv. Jeg prøver å gå turer innimellom også, siden all mosjon hjelper. Bevegelse er så utrolig viktig i den stillesittende hverdagen som de fleste har nå. Litt hver dag gjør veldig mye godt for kropp og sinn. Jeg har i hvert fall merket det godt etter at jeg kom inn i en god sirkel. 

Uansett om du drar på treneignsenter og kjører på med alt du har, om du går en tur i nærområdet, eller om du jogger en halvtime, så slår du i hvert fall de som sitter i sofaen! Absolutt alt er veldig bra, så kan du prøve å bruke det som motivasjon i hverdagen. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg