Jeg vil reise bort, igjen

I går begynte en tanke å komme snikende. Det er høst, bladene på trærne blir snart fargerike, og jeg kan trenge å komme meg bort en liten tur.

Jeg er et sånt menneske som trives veldig godt i andre sitt selskap, samtidig som jeg trenger litt tid alene. Londonturen i starten av mai, da jeg reiste alene, var helt fantastisk. Det var kjempe digg å komme seg helt bort, i noen dager, og gjøre akkurat som jeg ville. Alle hverdagens bekymringer ble borte. Jeg var så langt unna at jeg faktisk ikke fikk gjort noe med noen ting, uansett. Om jeg ville ligge i sengen, kunne jeg det. Om jeg ville gå tur, så var det bare å gå ut. Ingen andre å avtale med. Ingen kompromiss som måtte inngås.  

Been there, done that. Selv om jeg helt sikkert kommer til å gjøre det igjen senere en gang, så har jeg nå lyst til å leie en hytte et eller annet sted. Jeg begynte å tenke på hytta til en venninne, den ligger litt i fjellet. Jeg har vært der en gang. På dagen var vi ute og gikk tur, på kvelden satt vi rundt bålpanna og grillet, eller så satt vi ved peisen og spilte kort. 

Det er litt den følelsen jeg vil få tilbake. Problemet er at alltid når jeg har reist på hytter, og lignende, med venner, så har det vært mye fokus på alkohol. I tillegg er det alltid folk rundt, og man får veldig lite tid alene. Om man i det hele tatt får noen minutter alene. Jeg har derfor skikkelig lyst til å leie en hytte et eller annet sted som er ikke så altfor langt unna. Der vil jeg fyre i peisen, drikke kakao, lage middag og gå turer i fjellet. Jeg tenker ikke på store, høye fjell og timeslange turer. Jeg ønsker bare å gå litt i den friske naturen, borte fra store mengder mennesker, borte fra stresset. Ta med en termos og en appelsin, kanskje. Jeg ser for meg å nyte utsikten, fantastiske høstfarger… 

Jeg har sjeldent vært på hyttetur i fjellet, så jeg aner ikke hvor jeg evt kunne dratt. Om noen vet om et sånt sted, så tar jeg gjerne i mot tips. Jeg kjenner bare at akkurat nå er det dét jeg ønsker mest. Jeg kjenner i hele kroppen at det er dét jeg vil, jeg vet bare ikke hvor jeg skal begynne å lete.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg