Kvelden i går

Kvelden i går var helt fantastisk. Jeg kom hjem i halv elleve tiden, da var festen i full gang. Jeg hørte musikken før jeg rundet hjørnet inn til gata, og jeg så lysene fra enden. 

Fy søren så gøy det var å ha gatefest igjen! Jeg klarte ikke å la være å smile stort der jeg gikk nærmere og nærmere partyteltet. Tarjei Van Ravens stod fremme med gitaren sin og sang og spilte så fint. Barna løp rundt på gårdsplassene med sparkesyklene sine. På gatefesten er alt lov. Alle gårdsplasser er åpne og alle hager er tilgjengelige. Noen barn er ute, andre sitter inne og ser på film. Valget falt visst på “Barbie” i går, noe gutta ganske tydelig fortalte at de ikke var så fornøyde med, der de satt og fulgte stille med på filmen. 

Jeg har så utrolig mange gode barndomsminner fra den årlige samlingen. Det har alltid vært høydepunktet på slutten av sommeren. I går var det også veldig mange mennesker. De fleste gamle kjente, men også noen nye fjes.

Jeg satt meg ned ved et av bordene, hilste på alle rundt. Alle er der liksom. Folk jeg gjerne ikke ser mer enn én gang i året, møter jeg på den samlingen. Jeg spiste nydelig mat og koste meg masse gjennom hele kvelden. 

Kvelden var fylt med musikkonkurranser, der det er førsteman til å kjenne igjen sangen og deretter synge den riktig. Vi hadde quiz, slik som vi har hvert år, og det hele endte rundt bålpanna med gitar og allsang. 

Det gjorde absolutt ingenting at jeg kom så mye senere. Jeg er helt sikker på at jeg fikk med meg det beste uansett. Jeg hadde det kjempe gøy og gleder meg allerede til neste år!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg