Litt ekstra velvære

Det er en ny dag, solen skinner, det er fredag og min fire dagers lange fri er offisielt over. 

Jeg har dotter i ørene, og det er skikkelig ekkelt. Det er også noe nytt fra hvordan sykdomsmønsteret har vært den siste uken, men om det er positivt eller negativt… I cannot tell you. Eller, når jeg tenker meg om hadde jeg en liten periode med dotter i ørene her om dagen også. Det føltes ikke noe mindre ubehagelig da. Håper bare jeg blir heelt ferdig med å være syk før helgen er over. På mandag har jeg bestemt meg for å komme i gang med treningen igjen. Jeg har tatt en hel uke fri nå, så da må kroppen være i form også.

Dagen startet med en deilig og varm dusj. Mens jeg stod der fikk jeg et innfall om at siden jeg er syk, og fortjener litt ekstra velvære, så kunne jeg ta ansiktsmaske. Jeg har alltid lest om hvordan ansiktsmasker skal påføres nyvasket ansikt, men har aldri egentlig fulgt det noe særlig. Nå kunne jeg endelig gjøre det helt riktig. Det er kjempe lenge siden jeg tok ansiktsmaske sist, så det var absolutt på tide. Det gir meg en god følelse, og jeg føler meg litt freshere midt oppi alt dette som forkjølelsen bringer med seg. Faktisk, i dette øyeblikket venter jeg på at masken skal stivne slik at jeg kan gå og vaske den bort.Processed with VSCO with t1 preset

Hahah ikke veldig enkelt å smile med ansiktet dynket i gjørme, fant jeg ut.

Processed with VSCO with t1 presetProcessed with VSCO with t1 preset

Huden blir alltid så fin etter denne masken. Den blir glatt og myk som porselen. 

Jeg har brukt mye mer sminke i det siste, enn på veldig lenge. For første gang begynner jeg å kjenne at huden blir litt irritert. Den er litt sår og sikkert ikke så happy med å få påført diverse sminkeprodukter, som deretter skal taes av igjen, hver dag. Det hjelper kanskje ikke at jeg bare bruker billige sminkefjerneservietter fra matbutikken heller. Jeg har alltid hørt om hvor dårlige de er for huden, men aldri brydd meg. Det har ikke vist seg i ansiktet mitt, så da har det vært lett å overse. 

Hvis jeg skal fortsette slik som jeg har gjort, fremover, og bruke like mye sminke, må jeg nok revurdere produktene jeg bruker også. Det hadde ikke vært veldig kult å sitte igjen med ødelagt hud fordi jeg ikke gadd å bry meg…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg