Jeg vil ha en forandring

Jeg har absolutt ingen planer i dag. Det er kjempe rart, og litt kjipt. Jeg har gjort så mye i det siste, enten jobb eller venner, at det føles ganske ensomt å plutselig sitte her helt alene. Det mest spennende som foregår i dag er min indre kamp om jeg skal kjøpe godteri eller ikke. Jeg vet jeg ikke burde, men så er jeg syk da. Matlysten er på bånn, og de gangene jeg har løpt ut på badet og brekt meg fordi jeg hoster så mye, synes jeg litt ekstra synd på meg selv.

Solen lyser inn vinduet, men det absolutt siste som frister er å gå ut døra. Det frister heller ikke å ta på meg klær. Det er en sånn dag.

En ganske lang stund har jeg vurdert å bli blond. Den typen hvor man tar kjempe tette striper. Da blir det litt spill i det, samtidig som man får en ny look. Jeg ønsker ikke at det skal bli helt flatt med kun én farge i hele håret. Slik ble det forrige gang jeg bleket hele håret da jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg farget det hjemme, og resultatet ble… ikke det beste. Jeg husker at mamma holdt på å le seg ihjel på baderomsgulvet da hun så det. Jeg hadde det sånn en periode, og ble egentlig ganske vant til det. Etterhvert gikk jeg tilbake til mørkt, og fikk da høre fra flere at de ikke akkurat hadde syntes det blonde håret var noe fint. Hehe.

Dette bildet er fra sist gang jeg stripet håret. Absolutt ikke så lyst som jeg ønsket det.

Jeg har lenge hatt en mellomfarge. Litt sånn mørk blond/kommunegrå. Jeg begynner å gå skikkelig lei, og har så lyst på en forandring. Problemet er bare at det er så innmari dyrt å gjøre det hos frisøren. Samtidig vet jeg ikke om jeg tør å gjøre det hjemme etter det resultatet jeg fikk forrige gang. Jeg har lett så lenge etter et sted som ikke tar halve månedslønnen min, men foreløpig ser det mørkt ut. Hvis noen har en “billig”, men bra, frisør å anbefale så skrik ut. Det eneste som stopper meg nå er prisen, for helt ærlig, jeg har ikke 4000kr å bruke på frisør.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg