En mellom greie

I går kveld dro vi på fridays for å spise en koselig middag sammen, før Mathias skulle reise på folkehøyskole. Det var veldig koselig, men hadde selvfølgelig vært enda hyggeligere om hele familien hadde vært samlet. Mamma er på jobbreise i Malaysia, så hun fikk ikke blitt med. 

På jobb i går begynte jeg å føle at jeg ikke var helt i form. Halsen begynte å gjøre vondt, jeg var småkvalm og var kald og varm om hverandre. Feber hadde jeg ikke, men følelsen av å være syk ble sterkere utover kvelden. Før jeg la meg tok jeg paracet for å prøve å roe den verste halsvondten så jeg kunne sove. 
Natten var lang, og jeg våknet flere ganger av at jeg hadde så vondt i halsen. Hva i all verden jeg har fått, aner jeg ikke. Jeg verken hoster eller har rennende nese, ikke noe feber eller annet ubehag. Jeg er litt sliten og har ganske vondt i halsen. Utrolig irriterende i hvert fall. 

På morgenen var det ikke mye bedre, men den intense smerten jeg hadde midt på natten hadde heldigvis roet seg litt. Én ting er å være skikkelig syk. Høy feber, hoste og blek, i tillegg til halsvondten. Da vet man at man er ordentlig syk. Slik det er nå, med bare vondt i halsen, er liksom en mellom greie. Man er ikke helt i form, men man er ikke helt syk heller. En ganske kjip tilstand.

Vi spiste søndagsfrokost sammen. Det var veldig koselig. Pappa hadde disket opp med både egg og pannekaker. Det var spesielt fint siden Mathias reiste rett etterpå, så fikk vi sagt ordentlig ha det. Vi ser han jo faktisk ikke på en stund fremover.

Jeg har spurt han uendelige ganger “når drar du på skole igjen?”. Svaret har alltid vært 26. august, men jeg har aldri klart å huske det. Ikke før den siste uken i hvert fall. Nå har han reist, og huset kommer til å være litt tommere, helt til han tar turen hjemom på besøk i høstferien. 

Jeg unner han alt godt dette året. Jeg vet at han har sett frem til det, og jeg hpåer det blir alt han ønsker at det skal være. 

Nå skal jeg straks reise på jobb. Heldigvis siste jobbdag på nesten en uke, så for en gangs skyld passer det ganske greit at jeg er syk. 

Vi snakkes senere!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg