Treningsøkt i sykepleieruniform

Processed with VSCO with b1 presetProcessed with VSCO with b1 preset

Det regner og tordner. Jeg elsker det. Ikke misforstå meg, for jeg har absolutt ikke vært en som ikke har nytt det fine været vi har hatt. Det har vært super deilig å kunne gå med mindre klær, kunne sitte ute på kveldene uten og fryse. Ikke minst har jeg elsket den brunfargen jeg har fått. Den gikk over all forventning, men så har jeg vært 3 uker i Tanzania så hadde vel blitt ganske skuffet om jeg ikke ble brun. Denne sommeren har vært fantastisk. 

Denne sommeren har også bringt med seg problemstillinger som jeg sjeldent har stått overfor. Jeg har klaget på at det har vært så vamt at jeg nesten ikke har orket å gå ut av huset. Klaget for at jobben har vært tyngre å gjennomføre når svetten renner innafor buksen. Du kan selv prøve å jobbe i så stekende varme, med uniform, og løpende rundt til pasienter som trenger hjelp til stell eller komme seg på do. Det er absolutt ikke en del av jobben som jeg hater, men varmen har gjort det mye tyngre det er mye tyngre enn det hadde trengt å være. Det blir som en ganske hard treningsøkt, i sykepleieruniform, hvor det ikke er de beste forutsetningene for god luft. De fleste hadde ikke meldt seg frivillige til det.

Jorden har også veldig godt av at det kommer litt vann nå. Bøndene har slitt masse fordi det har vært for lite vann. Det finnes vel knapt grønt gress noe sted etter vanningsforbud. Ikke kan man grille på sene sommerkvelder lenger, heller. 

Jeg tenker også på de stakkars folkene som har stått midt i diverse branner som tørken har gjort så mye verre. Branner som kanskje ikke hadde oppstått om det hadde regnet litt mer. Ikke-kontrollerte flammer har sjeldent vært noe positivt, så det kan ikke ha vært lett for dem. 

Dette er noen av grunnene til at jeg synes det er helt greit at det regner litt i dag. I tillegg synes jeg det er litt fint å ha en unnskyldning for å sitte inne og gjøre ikke noe, har ikke vært så altfor mange av de dette året.,

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg