Festklar

Jeg har sagt det flere ganger, og nå tar jeg action! Jeg skal på sommerfest hos ei venninne i kveld. Hadde dette vært for et par måneder siden hadde jeg i dette øyeblikk gjort klar posen med alkohol, klar for en heidundrande fest. Jeg er kjempe klar for en superbra fest i dag også, men denne gangen blir det gjennomført edru. Jeg hatt lyst til å drikke mindre en stund nå, og hva er vel bedre enn “the present time” for å gjennomføre?

Jeg skal kose meg like mye som jeg ville gjort ellers, kanskje mer? Det blir i hvert fall en bedre dag i morgen. Det er ikke med dette sagt at jeg aldri skal drikke igjen, bare så det er klart. Poenget er at jeg skal drikke mindre enn jeg har gjort. Det er flere grunner til at jeg ønsker å gjøre dette. For det første liker jeg ikke den personen jeg blir når jeg er full. Det er kjipt å våkne dagen etter og angre på ting jeg pratet om dagen før. Det er også for helsen at jeg tenker dette kan være lurt å prøve, både den fysiske og psykiske. De fysiske helsefordelene er nok åpenbare for de fleste. Det er masse kalorier i alkohol, man blir kjempe sliten, trøtt og føler seg som oftest ganske ræva dagen etter en stor fest. Pluss sikkert mye mer som jeg ikke nevner her. Jeg ønsker å være snillere mot kroppen min, og dette er et skritt den veien. De psykiske fordelene er kanskje ikke så klare for alle. Uten å gå for mye inn på det nå, har jeg slitt litt med psyken en stund. Spesielt det siste året. Jeg går på noen tabletter for det nå som ikke mikser så godt med alkohol. I tillegg kan alkohol føre til angst og uro, som jo ikke er så greit. Spesielt ikke hvis man har litt issues med det fra før. Det siste halve året har jeg oversett legen sin advaring mot alkohol. Det er jo ikke så farlig, så stor forskjell gjør det vel ikke? Det er det jeg skal finne ut av nå. Så, kjære lege, nå hører jeg på deg. 

Det blir spennende å se hvor lenge dette varer og hva det gjør med kroppen. Det er en prosess, men så lenge jeg er motivert burde det gå greit. 

Nå skal jeg ta på meg sko, sette meg ut i bilen og kjøre til sommerfest. Ha en nydelig lørdagskveld videre!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg