Sightseeing i London – bilder

Om jeg skal oppsummere dagen med ett ord må det bli: sightseeing. Vi startet dagen rundt halv elleve med planen klar, vi skulle på en rød buss og kjøre rundt London for å se alt som burde ses. 

Selv om jeg har vært i London mange ganger, har jeg aldri tatt en sånn guided tur. Kvaliteten på guidene var gikk fra ganske dårlig til veldig bra, der ganske dårlig var en automatisert innlest stemme som sa “If you look to the right, you may see a red brick building” – alt jeg så var trær. To av dagens tre levende guider hadde god humor og gjorde turene fortreffelige. Den siste var en litt uengasjert dame som kunne veldig mye om det hun snakket om. Ikke så altfor verst det heller altså. 

Vi kjørte rundt hele London, så hodet mitt er helt stappa med informasjon nå. Hvis man liker å få høre litt historie og interessante fakta, vil jeg anbefale å ta en sånn tur. Det er mye jeg aldri hadde hørt om før, og i hvert fall jeg føler det er enda litt mer spennende å gå rundt når jeg vet litt om bakgrunnen til det jeg ser. 

Før vi dro lurte Hannah på om hun skulle ta med en liten jakke i tilfelle det ble kaldt, “neeida” svarte jeg, “det er veldig varmt ute”… Jeg tror hun er glad hun ikke hørte på meg nå. Jeg endte opp med å låne jakken hennes helt til hun var så kald at hun tok den tilbake. Da måtte jeg nøye meg med den digre genseren til pappa, men det var greit, jeg var veldig kald. Været hadde vært helt perfekt om jeg bare visste å kle meg ordentlig. Det ble veldig bra etter jeg fikk låne litt klær i hvert fall. 

Alt i alt har det vært en skikkelig koselig, men veldig lang, dag. Vi har vært på farten siden rett etter frokost, og kom akkurat inn døren til rommet på hotellet. 

Jeg tok en del bilder i dag, som jo er obligatorisk på en tur som den, og tenkte jeg kunne dele noen av de her. Det ble litt mye hit-og-dit, men jeg har prøvd å få med meg noen interessante plasser i hvert fall. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg