Det går så fort

Den siste dagen på sandstranden i dag. Den siste dagen på steinstranden i morgen. Siste mulighet til å bade i bassenget på mandag. Vi er nå veldig nærme siste dag i Spania, og jeg kan ikke tro hvor fort det har gått. Jeg måtte sjekke hvilken dag det var, for det føles som i går at det var lørdag forrige uke. Det skremmer meg litt hvor fort tiden går.

Tiden skremmer meg fordi det føles som om jeg bare blunker, også har det plutselig gått to uker. Vår, sommer, høst og vinter. Det føles som jeg bare snur meg rundt, og plutselig er det et nytt år. I hjernen min er jeg fortsatt i 2015. Jeg er bare 19 år og har akkurat fått lov til å handle på polet, men bare under 20%. Det er russetid og jeg får meg kjæreste. Jeg kan ikke tro at jeg faktisk er 22, at jeg kan kjøre bil, kjøpe hva jeg vil på polet og leve uavhengig av foreldrene mine. Jeg sparer til leilighet og skal snart flytte ut for meg selv, hvor sykt er ikke det?! Jeg klarer nesten ikke å tenke på at jeg har levd alle de årene allerede, og aldri får dem tilbake.

At tiden går så fort skremmer meg også fordi det betyr at jeg er to uker nærmere å begynne i jobben på ordentlig. Jeg elsker den jobben, virkelig, men før ferien var jeg bare i opplæring. Jeg fikk beskjed om hva jeg skulle gjøre, og det var alltid noen som stod bak meg som kunne svare på alle spørsmålene mine. Nå står jeg der alene, med alt ansvaret (mye av det i hvert fall). Det føles som jeg er helt ny, ferdig med opplæringen, men at jeg sov under hele perioden. Jeg føler ikke jeg husker noen ting, og det er skikkelig skremmende. Det går nok mye bedre enn jeg frykter akkurat nå, men nervøs er jeg uansett. Jeg skal i hvert fall kose meg denne siste uken før det er fullt kjør. Når jeg først begynner, er det bare å kjøre på, så vet jeg at det ordner seg til slutt. 

I kveld skal vi ut å spise på Sarita, den fantastiske indiske restauranten. Det er siste middagen broren min får he neder, så da måtte vi jo gjøre noe spesielt. Magen rumler bare ved tanken på maten der. Vi har bestilt bord til klokken 20, så nå skal jeg fikse meg og skifte, før vi drar. 

Ha en kjempe fin lørdagskveld videre!

4 kommentarer

Siste innlegg