Første dag i Spania

Åååh første dagen i Spania har vært så herlig! Jeg sa fredag kveld at jeg egentlig ikke ville ha ferie og bare ville jobbe… Det tar jeg tilbake nå. Det har vært kjempe deilig å ligge på stranden, høre bølgene slå inn mot sanden, og praten fra menneskene rundt.

Vi kom oss ganske sent av gårde i dag, og resultatet ble at det var langt etter lunsjtider da vi kom frem til stranden. Jeg er et matvrak uten like, og vi var ikke ute av bilen en gang før magen min begynte å si ifra at det var tid for mat. Noe av det jeg satt mest pris på da jeg reiste til London alene, var å kunne spise akkurat hva jeg ville, akkurat når jeg ville. Jeg tror nesten aldri jeg har opplevd at noen andre har foreslått av vi skulle spise, og jeg ikke var sulten. Siden ingen av de andre var helt klare for mat, ble vi enige om å ta en kort dukkert først, også kunne vi gå opp til den faste strandrestauranten.

Søsteren min har lenge pratet om hvordan hun har savnet maten i Spania, lunsjene på spasso er vel noe av det hun har savnet mest. For en som er litt (les: veldig) kresen når det kommer til mat, er det magisk å endelig finne restauranter hvor hun faktisk kan spise et helt måltid. Når man da først finner noe som klaffer så fint, endrer man det ikke. Det er en italiensk restaurant, og maten har alltid vært veldig god. Det derfor ingen andre klager heller hver gang vi tropper opp der og ber om et bord til fem. Lunsjen/middagen i dag var ikke noe dårligere enn vi husket den, så det blir nok flere turer dit i løpet av ferien.

Etter en super lunsj dro vi tilbake til håndklærne våre på stranden. Det er så utrolig deilig å være tilbake her, jeg kommer ikke over det! Vi utsatte å dra hjem så lenge vi kunne, men til slutt måtte vi kaste inn håndkle og komme oss videre. Butikken stengte halv ti, og ja, jeg hadde nok ikke vært så gøy å ha med å gjøre om jeg ikke hadde fått mer mat i løpet av kvelden. 

Håper dere har like fine dager i Norge, og at solen nytes max. Vi blir nok hjemme i kveld, spiser pizza og ser kanskje på en film… Jeg gleder meg allerede til en ny dag i morgen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg